Science and Reading Literacy - Mutual Connections and Importance
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F15%3A10314148" target="_blank" >RIV/00216208:11310/15:10314148 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015" target="_blank" >10.5817/CZ.MUNI.P210-7996-2015</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Přírodovědná a čtenářská gramotnost - vzájemné souvislosti a význam
Original language description
Příspěvek se zabývá tématem, které se v zahraničí dostává po více než jedné dekádě opět do popředí zájmu didaktiků přírodovědných oborů, a tím je důležitost ovládnutí jazyka v jeho mluvené, ale zejména v psané formě pro rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků. Příspěvek se zaměřuje blíže na roli a význam čtení v rozvoji přírodovědné gramotnosti a uvádí modely, jak rozvíjet čtenářskou gramotnost při výuce přírodovědných předmětů. V závěru shrnuje dosavadní aplikace v naší výuce a uvádí jejich další možnosti využití.
Czech name
Přírodovědná a čtenářská gramotnost - vzájemné souvislosti a význam
Czech description
Příspěvek se zabývá tématem, které se v zahraničí dostává po více než jedné dekádě opět do popředí zájmu didaktiků přírodovědných oborů, a tím je důležitost ovládnutí jazyka v jeho mluvené, ale zejména v psané formě pro rozvoj přírodovědné gramotnosti žáků. Příspěvek se zaměřuje blíže na roli a význam čtení v rozvoji přírodovědné gramotnosti a uvádí modely, jak rozvíjet čtenářskou gramotnost při výuce přírodovědných předmětů. V závěru shrnuje dosavadní aplikace v naší výuce a uvádí jejich další možnosti využití.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DIDAKTIKA CHEMIE A JEJÍ KONTEXTY
ISBN
978-80-210-7954-0
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
7
Pages from-to
54-60
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno 2015
Event date
May 20, 2015
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—