All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Where is Originated The Fear of Chemistry and What Role Does The Teacher Play In It?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388954" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388954 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kde vzniká strach z chemie a jakou roli přitom hraje učitel

  • Original language description

    Chemie bývá chápána jako obávaný předmět. Studenti si stěžují na její abstraktnost, odtržení od života a na obtížné porozumění. Cílem studie bylo odhalit příčinu strachu z chemie u studentů jednoho osmiletého gymnázia. Studenti sekundy až oktávy vyjadřovali svůj postoj k chemii a jeho proměny během svého studia na škole. Jejich odpovědi byly analyzovány podle zakotvené teorie. Výzkumu se účastnilo 167 studentů. Po roce měli ti, kteří končí svá studia chemie (53 respondentů) vyjádřit na Lickertově škále, zdase bojí zeptat, když něčemu nerozumějí a vysvětlit, proč. Dále zaznamenat svůj posun v souvislosti se změnou učebního stylu učitele. Data ukázala, že strach často souvisí s učebním stylem učitele. Studenti se potřebují cítit bezpečně, jinak se bojí své otázky položit. Pokud chce učitel zbavovat studenty strachu, měl by zajistit dobrou atmosféru ve třídě, být vstřícný a trpělivý a zařadit do výuky častěji praktické aktivity

  • Czech name

    Kde vzniká strach z chemie a jakou roli přitom hraje učitel

  • Czech description

    Chemie bývá chápána jako obávaný předmět. Studenti si stěžují na její abstraktnost, odtržení od života a na obtížné porozumění. Cílem studie bylo odhalit příčinu strachu z chemie u studentů jednoho osmiletého gymnázia. Studenti sekundy až oktávy vyjadřovali svůj postoj k chemii a jeho proměny během svého studia na škole. Jejich odpovědi byly analyzovány podle zakotvené teorie. Výzkumu se účastnilo 167 studentů. Po roce měli ti, kteří končí svá studia chemie (53 respondentů) vyjádřit na Lickertově škále, zdase bojí zeptat, když něčemu nerozumějí a vysvětlit, proč. Dále zaznamenat svůj posun v souvislosti se změnou učebního stylu učitele. Data ukázala, že strach často souvisí s učebním stylem učitele. Studenti se potřebují cítit bezpečně, jinak se bojí své otázky položit. Pokud chce učitel zbavovat studenty strachu, měl by zajistit dobrou atmosféru ve třídě, být vstřícný a trpělivý a zařadit do výuky častěji praktické aktivity

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS

  • ISBN

    978-80-7444-065-6

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    113-119

  • Publisher name

    Charles University, Faculty of Science, 2018

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Jun 25, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article