Where is Originated The Fear of Chemistry and What Role Does The Teacher Play In It?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11310%2F18%3A10388954" target="_blank" >RIV/00216208:11310/18:10388954 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf" target="_blank" >http://www.didsciplus.cz/anglictina/DidSciPlus2018.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kde vzniká strach z chemie a jakou roli přitom hraje učitel
Original language description
Chemie bývá chápána jako obávaný předmět. Studenti si stěžují na její abstraktnost, odtržení od života a na obtížné porozumění. Cílem studie bylo odhalit příčinu strachu z chemie u studentů jednoho osmiletého gymnázia. Studenti sekundy až oktávy vyjadřovali svůj postoj k chemii a jeho proměny během svého studia na škole. Jejich odpovědi byly analyzovány podle zakotvené teorie. Výzkumu se účastnilo 167 studentů. Po roce měli ti, kteří končí svá studia chemie (53 respondentů) vyjádřit na Lickertově škále, zdase bojí zeptat, když něčemu nerozumějí a vysvětlit, proč. Dále zaznamenat svůj posun v souvislosti se změnou učebního stylu učitele. Data ukázala, že strach často souvisí s učebním stylem učitele. Studenti se potřebují cítit bezpečně, jinak se bojí své otázky položit. Pokud chce učitel zbavovat studenty strachu, měl by zajistit dobrou atmosféru ve třídě, být vstřícný a trpělivý a zařadit do výuky častěji praktické aktivity
Czech name
Kde vzniká strach z chemie a jakou roli přitom hraje učitel
Czech description
Chemie bývá chápána jako obávaný předmět. Studenti si stěžují na její abstraktnost, odtržení od života a na obtížné porozumění. Cílem studie bylo odhalit příčinu strachu z chemie u studentů jednoho osmiletého gymnázia. Studenti sekundy až oktávy vyjadřovali svůj postoj k chemii a jeho proměny během svého studia na škole. Jejich odpovědi byly analyzovány podle zakotvené teorie. Výzkumu se účastnilo 167 studentů. Po roce měli ti, kteří končí svá studia chemie (53 respondentů) vyjádřit na Lickertově škále, zdase bojí zeptat, když něčemu nerozumějí a vysvětlit, proč. Dále zaznamenat svůj posun v souvislosti se změnou učebního stylu učitele. Data ukázala, že strach často souvisí s učebním stylem učitele. Studenti se potřebují cítit bezpečně, jinak se bojí své otázky položit. Pokud chce učitel zbavovat studenty strachu, měl by zajistit dobrou atmosféru ve třídě, být vstřícný a trpělivý a zařadit do výuky častěji praktické aktivity
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
DidSci Plus – Research in Didactics of Science PLUS
ISBN
978-80-7444-065-6
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Number of pages
7
Pages from-to
113-119
Publisher name
Charles University, Faculty of Science, 2018
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jun 25, 2018
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—