Dyslexia and Learning Styles: Overcoming the Barriers to Learning
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110140" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110140 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Dyslexia and Learning Styles: Overcoming the Barriers to Learning
Original language description
The chapter explores how the use of learning stles in the classroom can assist in overcoming the barriers to learning. it indicates how learning styles can provide guidance on planning lessons and classroom teaching.
Czech name
Dyslexie a styly učení: překonání překážek v učení se
Czech description
Tato kapitola zkoumá, jakým způsobem může využití stylů učení ve třídě pomoci k překonání překážek v učení se. Ukazuje také, jak styly učení mohou poskytnout vedení při plánování lekcí a výuky ve třídě.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
The SAGE Handbook of Dyslexia
ISBN
978-1-4129-4513-4
Number of pages of the result
12
Pages from-to
—
Number of pages of the book
528
Publisher name
Sage Publications Ltd.
Place of publication
London
UT code for WoS chapter
—