A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F08%3A00110586" target="_blank" >RIV/00216208:11410/08:00110586 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
A (Con)text for New Discourse as Semiotic Praxis
Original language description
Whereas digital media and other aspects of visual popular culture predominate the frames of reference of school-age children, their context (codes) of reference, in large part, do not contain those used by art cultural education professionals. Most art professional (con)textualise their interpretations from a more formalistic tradition, unlike school-age children, whose use of iconographic elements from their experiential subcultures, are projected into the content of their visual encounters. In order to find relevancy for today?s art education, interrelationships between codes of the participant and visual experiences must be built upon the development of new strategies between viewers, artifacts and experts. This article presents the background and use of dialogic strategies for new discourse from the ´Open Dialogue Club´ program between the Department of Art Education at Charles University and the Galerie Rudolfinum, a contemporary art space, in Prague Czech Republic.
Czech name
Kontext pro nový diskurs jakžto sémiotickou praxi
Czech description
Digitální média a další aspekty populární vizuální kultury ovládají u dětí školního věku jejich referenční rámce; tyto referenční kontexty většinou neobsahují kódy, které používají profesionálové z oblasti kulturní výchovy. Narozdíl od školáků, kteří do?setkání s vizualitou ? promítají své zkušenosti s využíváním ikonografických prvků ze subkultur, většina těchto profesionálů interpretuje dílo z pozice uměnovědné formalistické tradice.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
International Journal Of Art & Design Education
ISSN
1476-8062
e-ISSN
—
Volume of the periodical
27
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
GB - UNITED KINGDOM
Number of pages
16
Pages from-to
—
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—