Constructivism as a Rational Support Czech Language Didactics
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10126902" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10126902 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Konstruktivismus jako racionální opora didaktiky českého jazyka
Original language description
Autorka vychází z přesvědčení, že pedagogický konstruktivismus a tradiční česká lingvodidaktika mají mnoho styčných bodů. Zdůrazňuje, že kvalitní výuka je založena především na kvalitní řečové kooperaci mezi učitelem a žákem. Řečová kooperace probíhá jako proces řízený učitelem. Kvalitní řízený proces zajišťuje prostor všem komunikujícím. Řečovým procesem je myšleno předávání obsahů psaným nebo mluveným textem, a to v klasické nebo elektronické podobě. Autorka klade důraz na kvalitní diagnostickou analýzu řečového projevu. Pomocí ní se zjišťuje aktuální stav rozvoje kognitivních kompetencí žáků.
Czech name
Konstruktivismus jako racionální opora didaktiky českého jazyka
Czech description
Autorka vychází z přesvědčení, že pedagogický konstruktivismus a tradiční česká lingvodidaktika mají mnoho styčných bodů. Zdůrazňuje, že kvalitní výuka je založena především na kvalitní řečové kooperaci mezi učitelem a žákem. Řečová kooperace probíhá jako proces řízený učitelem. Kvalitní řízený proces zajišťuje prostor všem komunikujícím. Řečovým procesem je myšleno předávání obsahů psaným nebo mluveným textem, a to v klasické nebo elektronické podobě. Autorka klade důraz na kvalitní diagnostickou analýzu řečového projevu. Pomocí ní se zjišťuje aktuální stav rozvoje kognitivních kompetencí žáků.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F1830" target="_blank" >GAP407/12/1830: Relationship between pupil´s cognitive structures and language system structures in Czech language education process</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Čeština ve škole 21. století - II. Úvodní studie
ISBN
978-80-7290-617-8
Number of pages of the result
13
Pages from-to
83-95
Number of pages of the book
120
Publisher name
Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—