Perspectives of teaching profession
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F12%3A10132037" target="_blank" >RIV/00216208:11410/12:10132037 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Perspektivy učitelství
Original language description
Kniha je příspěvkem k pojetí osobnostně rozvíjející výuky, která klade nové nároky na profesi učitele. Skládá se ze tří hlavních částí. První část představuje na podkladě edukace obratu učitelství jako zaměstnání, povolání a profesi. Jsou pojednány cílea metody osobnostně rozvíjející výuky i role učitele jako aktéra a žáka jako spoluaktéra edukačního procesu. Druhá část rozvíjí další myšlenku edukace obratu, a tím je přesah člověka. Zamýšlí se nad pojmem transcendování a jeho místem v psychologických problematikách, vývojových meznících dítěte, edukační realitě i u osobnosti pedagoga. Třetí část monografie reflektuje vztah učitele a dítěte v počátcích školní docházky. Tento přelomový okamžik vyžaduje komplexní péči o dítě, aby se stávalo osobností.
Czech name
Perspektivy učitelství
Czech description
Kniha je příspěvkem k pojetí osobnostně rozvíjející výuky, která klade nové nároky na profesi učitele. Skládá se ze tří hlavních částí. První část představuje na podkladě edukace obratu učitelství jako zaměstnání, povolání a profesi. Jsou pojednány cílea metody osobnostně rozvíjející výuky i role učitele jako aktéra a žáka jako spoluaktéra edukačního procesu. Druhá část rozvíjí další myšlenku edukace obratu, a tím je přesah člověka. Zamýšlí se nad pojmem transcendování a jeho místem v psychologických problematikách, vývojových meznících dítěte, edukační realitě i u osobnosti pedagoga. Třetí část monografie reflektuje vztah učitele a dítěte v počátcích školní docházky. Tento přelomový okamžik vyžaduje komplexní péči o dítě, aby se stávalo osobností.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-596-6
Number of pages
126
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—