Expansion of Czech higher education and employability of graduates in the labour market : The first results of REFLEX 2013 survey
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F13%3A10195565" target="_blank" >RIV/00216208:11410/13:10195565 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013
Original language description
Studie využívá dat ze šetření projektu REFLEX 2013, který navázal na významné mezinárodní i národní (české) projekty, jež byly v oblasti výzkumu uplatnění absolventů vysokých škol realizovány v předchozích letech (jde především o projekty CHEERS 1998 a projekty REFLEX 2006 a 2010). Po vysvětlení celkového kontextu, metodologie šetření a jeho hlavních nástrojů se první část studie věnuje analýze a interpretaci vývoje čtyř základních témat ve srovnání šetření absolventů vysokých škol v letech 2006, 2010 a2013: - Co dělají absolventi - Jak vypadá přechod ze vzdělávání do práce - Jaké mají absolventi kompetence - Jak hodnotí vysokoškolské studium Studie především ukazuje, jak se s expanzí vysokého školství v ČR a s na to navazujícím rychlým růstem počtu absolventů (především po roce 2007) postupně mění i charakteristiky jejich zaměstnatelnosti, uplatnění a využívání úrovně i oboru získaného vzdělání, odměňování i jejich spokojeností s prací i se zpětným hodnocením studia na vysoké škole.
Czech name
Expanze českého vysokého školství a uplatnění absolventů na pracovním trhu : První výsledky výzkumu REFLEX 2013
Czech description
Studie využívá dat ze šetření projektu REFLEX 2013, který navázal na významné mezinárodní i národní (české) projekty, jež byly v oblasti výzkumu uplatnění absolventů vysokých škol realizovány v předchozích letech (jde především o projekty CHEERS 1998 a projekty REFLEX 2006 a 2010). Po vysvětlení celkového kontextu, metodologie šetření a jeho hlavních nástrojů se první část studie věnuje analýze a interpretaci vývoje čtyř základních témat ve srovnání šetření absolventů vysokých škol v letech 2006, 2010 a2013: - Co dělají absolventi - Jak vypadá přechod ze vzdělávání do práce - Jaké mají absolventi kompetence - Jak hodnotí vysokoškolské studium Studie především ukazuje, jak se s expanzí vysokého školství v ČR a s na to navazujícím rychlým růstem počtu absolventů (především po roce 2007) postupně mění i charakteristiky jejich zaměstnatelnosti, uplatnění a využívání úrovně i oboru získaného vzdělání, odměňování i jejich spokojeností s prací i se zpětným hodnocením studia na vysoké škole.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2013
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7290-716-8
Number of pages
70
Publisher name
Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—