Critical areas of mathematics for Czech pupils based on TIMSS 2007 data
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F14%3A10291415" target="_blank" >RIV/00216208:11410/14:10291415 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/601/586" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/601/586</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-1-22" target="_blank" >10.5817/PedOr2014-1-22</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007
Original language description
Cílem empirické studie je popsat kritická místa matematiky základní školy, jak je lze vysledovat z výsledků našich žáků 8. ročníků v TIMSS 2007, a identiikovat pravděpodobné příčiny jejich obtížnosti. V první části je stručně uveden kontext výzkumu - mezinárodní srovnávací výzkumy v matematice a možnosti sekundární analýzy jejich dat. Ve druhé části podrobně popisujeme metodologii výzkumu. Analyzovali jsme data z tzv. almanachů TIMSS (výsledky našich žáků na úrovni konkrétních úloh a odpovědi učitelských dotazníků). K interpretaci možných příčin jsme používali také kurikulární dokumenty a analýzu zřejmě nejpoužívanější řady učebnic matematiky pro základní školy. Stanovili jsme kritérium, podle něhož je možné rozhodnout, zda je výkon našich žáků u danéúlohy pod jejich standardem, přičemž jsme vycházeli z porovnání jejich průměrné úspěšnosti s průměrnou úspěšností mezinárodního souboru. Tak byly identiikovány tzv. slabé a velmi slabé úlohy. Ty byly rozděleny do tří oblastí, které tedy m
Czech name
Kritická místa v matematice u českých žáků na základě výsledků šetření TIMSS 2007
Czech description
Cílem empirické studie je popsat kritická místa matematiky základní školy, jak je lze vysledovat z výsledků našich žáků 8. ročníků v TIMSS 2007, a identiikovat pravděpodobné příčiny jejich obtížnosti. V první části je stručně uveden kontext výzkumu - mezinárodní srovnávací výzkumy v matematice a možnosti sekundární analýzy jejich dat. Ve druhé části podrobně popisujeme metodologii výzkumu. Analyzovali jsme data z tzv. almanachů TIMSS (výsledky našich žáků na úrovni konkrétních úloh a odpovědi učitelských dotazníků). K interpretaci možných příčin jsme používali také kurikulární dokumenty a analýzu zřejmě nejpoužívanější řady učebnic matematiky pro základní školy. Stanovili jsme kritérium, podle něhož je možné rozhodnout, zda je výkon našich žáků u danéúlohy pod jejich standardem, přičemž jsme vycházeli z porovnání jejich průměrné úspěšnosti s průměrnou úspěšností mezinárodního souboru. Tak byly identiikovány tzv. slabé a velmi slabé úlohy. Ty byly rozděleny do tří oblastí, které tedy m
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F11%2F1740" target="_blank" >GAP407/11/1740: Critical areas of mathematics at the primary school - analysis of teachers' didactic practices</a><br>
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
36
Pages from-to
22-57
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—