Educational processes in conditions of inclusive education and their research
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10383071" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10383071 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2018_3.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2018_3.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2018.7.2.3" target="_blank" >10.18355/PG.2018.7.2.3</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Pedagogické procesy v podmínkách společného vzdělávání a jejich výzkum
Original language description
Příspěvek referuje o založení, provedení a vyhodnocení kvalitativního výzkumu společného vzdělávání na pěti státních základních školách. Šetření bylo orientováno na sledování pedagogických procesů školy a jejich reflektování pedagogickými pracovníky školy, pro které byl vyvinut polostrukturovaný rozhovor jako hlavní výzkumná metoda. Teoretická východiska zdůvodňují pojetí společného vzdělávání a problematiku jeho realizace vysvětlovanou také z filozofického pohledu na jevy stejnosti a jinakosti. Výzkumné šetření ověřilo funkčnost výzkumného nástroje při monitorování pedagogických procesů školy, což může přispět k dlouhodobějšímu sledování pedagogických procesů na škole, k porozumění jejich podmínkám, aby mohlo být reagováno na potřeby školy. Tím lze podpořit její seberozvoj z hlediska společného vzdělávání. Výzkum dále ověřil, že induktivně deduktivními postupy zakotvené teorie při zpracování údajů lze porovnat strategie jednotlivých škol a zjistit tak, co je pro společné vzdělávání, jak je chápáno v intencích našeho příspěvku, skutečně důležité a podstatně určující.
Czech name
Pedagogické procesy v podmínkách společného vzdělávání a jejich výzkum
Czech description
Příspěvek referuje o založení, provedení a vyhodnocení kvalitativního výzkumu společného vzdělávání na pěti státních základních školách. Šetření bylo orientováno na sledování pedagogických procesů školy a jejich reflektování pedagogickými pracovníky školy, pro které byl vyvinut polostrukturovaný rozhovor jako hlavní výzkumná metoda. Teoretická východiska zdůvodňují pojetí společného vzdělávání a problematiku jeho realizace vysvětlovanou také z filozofického pohledu na jevy stejnosti a jinakosti. Výzkumné šetření ověřilo funkčnost výzkumného nástroje při monitorování pedagogických procesů školy, což může přispět k dlouhodobějšímu sledování pedagogických procesů na škole, k porozumění jejich podmínkám, aby mohlo být reagováno na potřeby školy. Tím lze podpořit její seberozvoj z hlediska společného vzdělávání. Výzkum dále ověřil, že induktivně deduktivními postupy zakotvené teorie při zpracování údajů lze porovnat strategie jednotlivých škol a zjistit tak, co je pro společné vzdělávání, jak je chápáno v intencích našeho příspěvku, skutečně důležité a podstatně určující.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
—
Volume of the periodical
7
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
22
Pages from-to
247-268
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—