All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Educational processes in conditions of inclusive education and their research

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F18%3A10383071" target="_blank" >RIV/00216208:11410/18:10383071 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2018_3.pdf" target="_blank" >http://www.pegasjournal.eu/files/Pegas2_2018_3.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2018.7.2.3" target="_blank" >10.18355/PG.2018.7.2.3</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pedagogické procesy v podmínkách společného vzdělávání a jejich výzkum

  • Original language description

    Příspěvek referuje o založení, provedení a vyhodnocení kvalitativního výzkumu společného vzdělávání na pěti státních základních školách. Šetření bylo orientováno na sledování pedagogických procesů školy a jejich reflektování pedagogickými pracovníky školy, pro které byl vyvinut polostrukturovaný rozhovor jako hlavní výzkumná metoda. Teoretická východiska zdůvodňují pojetí společného vzdělávání a problematiku jeho realizace vysvětlovanou také z filozofického pohledu na jevy stejnosti a jinakosti. Výzkumné šetření ověřilo funkčnost výzkumného nástroje při monitorování pedagogických procesů školy, což může přispět k dlouhodobějšímu sledování pedagogických procesů na škole, k porozumění jejich podmínkám, aby mohlo být reagováno na potřeby školy. Tím lze podpořit její seberozvoj z hlediska společného vzdělávání. Výzkum dále ověřil, že induktivně deduktivními postupy zakotvené teorie při zpracování údajů lze porovnat strategie jednotlivých škol a zjistit tak, co je pro společné vzdělávání, jak je chápáno v intencích našeho příspěvku, skutečně důležité a podstatně určující.

  • Czech name

    Pedagogické procesy v podmínkách společného vzdělávání a jejich výzkum

  • Czech description

    Příspěvek referuje o založení, provedení a vyhodnocení kvalitativního výzkumu společného vzdělávání na pěti státních základních školách. Šetření bylo orientováno na sledování pedagogických procesů školy a jejich reflektování pedagogickými pracovníky školy, pro které byl vyvinut polostrukturovaný rozhovor jako hlavní výzkumná metoda. Teoretická východiska zdůvodňují pojetí společného vzdělávání a problematiku jeho realizace vysvětlovanou také z filozofického pohledu na jevy stejnosti a jinakosti. Výzkumné šetření ověřilo funkčnost výzkumného nástroje při monitorování pedagogických procesů školy, což může přispět k dlouhodobějšímu sledování pedagogických procesů na škole, k porozumění jejich podmínkám, aby mohlo být reagováno na potřeby školy. Tím lze podpořit její seberozvoj z hlediska společného vzdělávání. Výzkum dále ověřil, že induktivně deduktivními postupy zakotvené teorie při zpracování údajů lze porovnat strategie jednotlivých škol a zjistit tak, co je pro společné vzdělávání, jak je chápáno v intencích našeho příspěvku, skutečně důležité a podstatně určující.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    7

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    247-268

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database