All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

METHODS OF TEACHING THE INITIAL READING AT PRIMARY SCHOOLS IN ENGLAND

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10396087" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10396087 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ssX3KLfQ_A" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ssX3KLfQ_A</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2019.8.1.15" target="_blank" >10.18355/PG.2019.8.1.15</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    METODY VYUKY POCATECNIHO CTENI NA ZAKLADNICH SKOLACH V ANGLII

  • Original language description

    Příspěvek podává přehled o základních metodách výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii, která se v mezinárodním testování zaměřeném na čtenářskou gramotnost tradičně umisťuje na předních místech výsledkových tabulek. Tyto výsledky nejspíše souvisí se skutečností, že tamní vláda ustanovila zlepšování výuky čtenářské gramotnosti (tedy i počáteční čtenářské gramotnosti) národní prioritou. Cílem výuky počátečního čtení je jak schopnost dekódovat jednotlivá slova, tak porozumět jejich významu - metody výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii jsou tedy zaměřeny na dekódování slov i na porozumění čtenému textu. V příspěvku je prezentována provázanost schopnosti dekódovat jednotlivá slova a porozumění jejich významu (The simple view of reading, The searchlight model of reading) a dále jsou zde popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení používané na základních školách v Anglii (např. Guided reading, Independent reading, Modelled reading, Shared reading) s důrazem na metodu hláskování (Phonics).

  • Czech name

    METODY VYUKY POCATECNIHO CTENI NA ZAKLADNICH SKOLACH V ANGLII

  • Czech description

    Příspěvek podává přehled o základních metodách výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii, která se v mezinárodním testování zaměřeném na čtenářskou gramotnost tradičně umisťuje na předních místech výsledkových tabulek. Tyto výsledky nejspíše souvisí se skutečností, že tamní vláda ustanovila zlepšování výuky čtenářské gramotnosti (tedy i počáteční čtenářské gramotnosti) národní prioritou. Cílem výuky počátečního čtení je jak schopnost dekódovat jednotlivá slova, tak porozumět jejich významu - metody výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii jsou tedy zaměřeny na dekódování slov i na porozumění čtenému textu. V příspěvku je prezentována provázanost schopnosti dekódovat jednotlivá slova a porozumění jejich významu (The simple view of reading, The searchlight model of reading) a dále jsou zde popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení používané na základních školách v Anglii (např. Guided reading, Independent reading, Modelled reading, Shared reading) s důrazem na metodu hláskování (Phonics).

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Slavonic Pedagogical Studies Journal

  • ISSN

    1339-8660

  • e-ISSN

    1339-9055

  • Volume of the periodical

    8

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    208-224

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database