METHODS OF TEACHING THE INITIAL READING AT PRIMARY SCHOOLS IN ENGLAND
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F19%3A10396087" target="_blank" >RIV/00216208:11410/19:10396087 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ssX3KLfQ_A" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=ssX3KLfQ_A</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.18355/PG.2019.8.1.15" target="_blank" >10.18355/PG.2019.8.1.15</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
METODY VYUKY POCATECNIHO CTENI NA ZAKLADNICH SKOLACH V ANGLII
Original language description
Příspěvek podává přehled o základních metodách výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii, která se v mezinárodním testování zaměřeném na čtenářskou gramotnost tradičně umisťuje na předních místech výsledkových tabulek. Tyto výsledky nejspíše souvisí se skutečností, že tamní vláda ustanovila zlepšování výuky čtenářské gramotnosti (tedy i počáteční čtenářské gramotnosti) národní prioritou. Cílem výuky počátečního čtení je jak schopnost dekódovat jednotlivá slova, tak porozumět jejich významu - metody výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii jsou tedy zaměřeny na dekódování slov i na porozumění čtenému textu. V příspěvku je prezentována provázanost schopnosti dekódovat jednotlivá slova a porozumění jejich významu (The simple view of reading, The searchlight model of reading) a dále jsou zde popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení používané na základních školách v Anglii (např. Guided reading, Independent reading, Modelled reading, Shared reading) s důrazem na metodu hláskování (Phonics).
Czech name
METODY VYUKY POCATECNIHO CTENI NA ZAKLADNICH SKOLACH V ANGLII
Czech description
Příspěvek podává přehled o základních metodách výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii, která se v mezinárodním testování zaměřeném na čtenářskou gramotnost tradičně umisťuje na předních místech výsledkových tabulek. Tyto výsledky nejspíše souvisí se skutečností, že tamní vláda ustanovila zlepšování výuky čtenářské gramotnosti (tedy i počáteční čtenářské gramotnosti) národní prioritou. Cílem výuky počátečního čtení je jak schopnost dekódovat jednotlivá slova, tak porozumět jejich významu - metody výuky počátečního čtení na základních školách v Anglii jsou tedy zaměřeny na dekódování slov i na porozumění čtenému textu. V příspěvku je prezentována provázanost schopnosti dekódovat jednotlivá slova a porozumění jejich významu (The simple view of reading, The searchlight model of reading) a dále jsou zde popsány jednotlivé metody výuky počátečního čtení používané na základních školách v Anglii (např. Guided reading, Independent reading, Modelled reading, Shared reading) s důrazem na metodu hláskování (Phonics).
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Slavonic Pedagogical Studies Journal
ISSN
1339-8660
e-ISSN
1339-9055
Volume of the periodical
8
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
17
Pages from-to
208-224
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—