All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Thirty Years of Professional Development of Teachers in the Czech Republic: A review study

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F23%3A10467908" target="_blank" >RIV/00216208:11410/23:10467908 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bHW7.CvYf1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=bHW7.CvYf1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23362189.2022.2203" target="_blank" >10.14712/23362189.2022.2203</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Třicet let profesního rozvoje učitelů v České republice

  • Original language description

    Příspěvek se věnuje vývoji tématu profesního rozvoje učitelů v České republice během posledních 30 let s cílem lépe porozumět kontextu tohoto fenoménu. První část představuje nástin realizovaných výzkumných šetření, projektů a legislativních změn od 90. let minulého století až po současnost. Jsou zaznamenány změny v užívané terminologii, ale především nereflektované přínosy realizovaných projektů a jejich výstupů vzdělávací politikou. Ve druhé části je představena narativní přehledová studie, která na základě stanovených kritérií analyzuje 21 vybraných studií s cílem zodpovědět výzkumné otázky zaměřené na užitou metodologii a hlavní zjištění jednotlivých studií. Výstupy jsou prezentovány pomocí několika hlavních témat, ke kterým se zjištění vztahují. Témata jako spolupráce, důvěra mezi učiteli a reflexe jsou prezentována jako klíčová pro efektivní rozvoj učitelů a zároveň jsou předmětem projektů realizovaných v posledních letech. Jsou představeny nové metody a prostředky, jako reflektované videonahrávky, pomocí kterých lze účinně realizovat profesní rozvoj. Během uplynulých 30 let přinesl pedagogický výzkum důležitá zjištění v oblasti profesního rozvoje učitelů a dále zkoumá nové fenomény s ním spojené. Proto je otázkou, jak bude s těmito výstupy pracovat vzdělávací politika, potažmo pedagogická praxe.

  • Czech name

    Třicet let profesního rozvoje učitelů v České republice

  • Czech description

    Příspěvek se věnuje vývoji tématu profesního rozvoje učitelů v České republice během posledních 30 let s cílem lépe porozumět kontextu tohoto fenoménu. První část představuje nástin realizovaných výzkumných šetření, projektů a legislativních změn od 90. let minulého století až po současnost. Jsou zaznamenány změny v užívané terminologii, ale především nereflektované přínosy realizovaných projektů a jejich výstupů vzdělávací politikou. Ve druhé části je představena narativní přehledová studie, která na základě stanovených kritérií analyzuje 21 vybraných studií s cílem zodpovědět výzkumné otázky zaměřené na užitou metodologii a hlavní zjištění jednotlivých studií. Výstupy jsou prezentovány pomocí několika hlavních témat, ke kterým se zjištění vztahují. Témata jako spolupráce, důvěra mezi učiteli a reflexe jsou prezentována jako klíčová pro efektivní rozvoj učitelů a zároveň jsou předmětem projektů realizovaných v posledních letech. Jsou představeny nové metody a prostředky, jako reflektované videonahrávky, pomocí kterých lze účinně realizovat profesní rozvoj. Během uplynulých 30 let přinesl pedagogický výzkum důležitá zjištění v oblasti profesního rozvoje učitelů a dále zkoumá nové fenomény s ním spojené. Proto je otázkou, jak bude s těmito výstupy pracovat vzdělávací politika, potažmo pedagogická praxe.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

    2336-2189

  • Volume of the periodical

    73

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    26

  • Pages from-to

    15-40

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database