All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Challenges of Entering the Profession for Novice Czech and Russian Language Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481675" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481675 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=v-7.UnbNA1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=v-7.UnbNA1</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Úskalí vstupu do profese začínajících učitelů českého a ruského jazyka

  • Original language description

    Článek pojednává o specifikách učitelské profese se zaměřením na začínající učitele českého a ruského jazyka. Shrnuje nejčastější potíže, s nimiž se tito učitelé potýkají při vstupu do profese v prvních letech svého působení ve škole. Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného formou polostrukturovaných rozhovorů, jimiž bylo zjišťováno, zda a popř. jak se liší problémy, kterým začínající učitelé českého a ruského jazyka čelí. Většina respondentů upozorňuje na identické nedostatky ve vysokoškolské přípravě. Začínající češtináři a ruštináři mají shodně problémy např. s používanou učebnicovou řadou či hodnocením žáků. V porovnání se začínajícími učiteli ruského jazyka však čelí začínající učitelé českého jazyka v totožných oblastech (např. kázeň, časová náročnost příprav, komunikace s rodiči) většímu počtu problémů a jsou na ně kladeny vyšší nároky.

  • Czech name

    Úskalí vstupu do profese začínajících učitelů českého a ruského jazyka

  • Czech description

    Článek pojednává o specifikách učitelské profese se zaměřením na začínající učitele českého a ruského jazyka. Shrnuje nejčastější potíže, s nimiž se tito učitelé potýkají při vstupu do profese v prvních letech svého působení ve škole. Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného formou polostrukturovaných rozhovorů, jimiž bylo zjišťováno, zda a popř. jak se liší problémy, kterým začínající učitelé českého a ruského jazyka čelí. Většina respondentů upozorňuje na identické nedostatky ve vysokoškolské přípravě. Začínající češtináři a ruštináři mají shodně problémy např. s používanou učebnicovou řadou či hodnocením žáků. V porovnání se začínajícími učiteli ruského jazyka však čelí začínající učitelé českého jazyka v totožných oblastech (např. kázeň, časová náročnost příprav, komunikace s rodiči) většímu počtu problémů a jsou na ně kladeny vyšší nároky.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Volume of the periodical

    16

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    17

  • Pages from-to

    103-119

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database