Challenges of Entering the Profession for Novice Czech and Russian Language Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F24%3A10481675" target="_blank" >RIV/00216208:11410/24:10481675 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=v-7.UnbNA1" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=v-7.UnbNA1</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Úskalí vstupu do profese začínajících učitelů českého a ruského jazyka
Original language description
Článek pojednává o specifikách učitelské profese se zaměřením na začínající učitele českého a ruského jazyka. Shrnuje nejčastější potíže, s nimiž se tito učitelé potýkají při vstupu do profese v prvních letech svého působení ve škole. Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného formou polostrukturovaných rozhovorů, jimiž bylo zjišťováno, zda a popř. jak se liší problémy, kterým začínající učitelé českého a ruského jazyka čelí. Většina respondentů upozorňuje na identické nedostatky ve vysokoškolské přípravě. Začínající češtináři a ruštináři mají shodně problémy např. s používanou učebnicovou řadou či hodnocením žáků. V porovnání se začínajícími učiteli ruského jazyka však čelí začínající učitelé českého jazyka v totožných oblastech (např. kázeň, časová náročnost příprav, komunikace s rodiči) většímu počtu problémů a jsou na ně kladeny vyšší nároky.
Czech name
Úskalí vstupu do profese začínajících učitelů českého a ruského jazyka
Czech description
Článek pojednává o specifikách učitelské profese se zaměřením na začínající učitele českého a ruského jazyka. Shrnuje nejčastější potíže, s nimiž se tito učitelé potýkají při vstupu do profese v prvních letech svého působení ve škole. Článek prezentuje výsledky výzkumného šetření realizovaného formou polostrukturovaných rozhovorů, jimiž bylo zjišťováno, zda a popř. jak se liší problémy, kterým začínající učitelé českého a ruského jazyka čelí. Většina respondentů upozorňuje na identické nedostatky ve vysokoškolské přípravě. Začínající češtináři a ruštináři mají shodně problémy např. s používanou učebnicovou řadou či hodnocením žáků. V porovnání se začínajícími učiteli ruského jazyka však čelí začínající učitelé českého jazyka v totožných oblastech (např. kázeň, časová náročnost příprav, komunikace s rodiči) většímu počtu problémů a jsou na ně kladeny vyšší nároky.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Volume of the periodical
16
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
17
Pages from-to
103-119
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—