All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The problem of discipline in physical education novice teachers in 2nd level of primary schools

Result description

The concept and scope of the novice teacher still generates interest theorists and practitioners dealing with educational-training process. According to existing researches nearly 75% of novice teachers are faced with the problem of maintaining discipline in the classroom. With these problems faced novice teachers of physical education as well. The objective of the proposal paper is to explore and describe the concept related to the phenomenon of discipline in physical education lessons at 2nd level of primary schools. Data will be collected by semistructured interviews with novve physical education teachers. The collected data will be analyzed using the Grounded Theory Method

Keywords

physical educationdisciplineNovice teacher

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Problém kázně u začínajících učitelů tělesné výchovy na druhém stupni základních škol

  • Original language description

    Pojem a oblast začínajícího učitele stále vyvolává zájem teoretiků a praktiků zabývajících se výchovně-vzdělávacím procesem. Podle existujících výzkumů se ukázalo, že téměř 75 % začínajících učitelů se potýká s problémem udržení kázně při výuce. S takovými potížemi se setkávají i začínající učitelé tělesné výchovy. Cílem předloženého příspěvku bude prozkoumání a popsání konceptu týkajícího se fenoménu kázně v hodinách tělesné výchovy, na druhém stupni základních škol. Data budou sbírána metodou polostruktorovaných rozhovorů se začínajícími učiteli tělesné výchovy. Získaná data budou analyzována pomocí metody zakotvené teorie (ang. Grounded Theory Method).

  • Czech name

    Problém kázně u začínajících učitelů tělesné výchovy na druhém stupni základních škol

  • Czech description

    Pojem a oblast začínajícího učitele stále vyvolává zájem teoretiků a praktiků zabývajících se výchovně-vzdělávacím procesem. Podle existujících výzkumů se ukázalo, že téměř 75 % začínajících učitelů se potýká s problémem udržení kázně při výuce. S takovými potížemi se setkávají i začínající učitelé tělesné výchovy. Cílem předloženého příspěvku bude prozkoumání a popsání konceptu týkajícího se fenoménu kázně v hodinách tělesné výchovy, na druhém stupni základních škol. Data budou sbírána metodou polostruktorovaných rozhovorů se začínajícími učiteli tělesné výchovy. Získaná data budou analyzována pomocí metody zakotvené teorie (ang. Grounded Theory Method).

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů XIII

  • ISBN

    978-80-244-5475-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    5-11

  • Publisher name

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Place of publication

    Olomouc

  • Event location

    Olomouc

  • Event date

    Nov 7, 2018

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article

Basic information

Result type

D - Article in proceedings

D

OECD FORD

Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Year of implementation

2019