All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Contemporary Marketing Communication of New Religious Movements

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F14%3A00089050" target="_blank" >RIV/00216224:14210/14:00089050 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Soudobá marketingová komunikace nových náboženských hnutí

  • Original language description

    Nová náboženská hnutí představují významného účastníka na trhu produktů nehmotné či duchovní povahy. Podobně jako v jiných segmentech podnikání jsou tak vystaveny konkurenčnímu prostředí, v němž současně působí nejenom tradiční církve a ostatní náboženská hnutí, ale i různé formy alternativní spirituality a široce rozvětvený duchovní proud hnutí New Age. Z ekonomické a marketingově-komunikační perspektivy lze náboženské subjekty považovat za neziskové organizace, snažící se prostřednictvím komunikačních prostředků působit na různé typy veřejnosti, zejména na stávající a potenciální členy, pomáhající organizacím přežít a prosperovat. Tyto komunikační prostředky jsou přitom nezřídka velmi podobné těm, které využívají komerční organizace a sektor byznysu obecně. Oba světy se tím na jednu stranu k sobě přibližují, na druhou stranu však vyplouvají na povrch určité specifické rysy, jimiž se náboženská hnutí od komerčních, ale často i jiných neziskových organizací liší.

  • Czech name

    Soudobá marketingová komunikace nových náboženských hnutí

  • Czech description

    Nová náboženská hnutí představují významného účastníka na trhu produktů nehmotné či duchovní povahy. Podobně jako v jiných segmentech podnikání jsou tak vystaveny konkurenčnímu prostředí, v němž současně působí nejenom tradiční církve a ostatní náboženská hnutí, ale i různé formy alternativní spirituality a široce rozvětvený duchovní proud hnutí New Age. Z ekonomické a marketingově-komunikační perspektivy lze náboženské subjekty považovat za neziskové organizace, snažící se prostřednictvím komunikačních prostředků působit na různé typy veřejnosti, zejména na stávající a potenciální členy, pomáhající organizacím přežít a prosperovat. Tyto komunikační prostředky jsou přitom nezřídka velmi podobné těm, které využívají komerční organizace a sektor byznysu obecně. Oba světy se tím na jednu stranu k sobě přibližují, na druhou stranu však vyplouvají na povrch určité specifické rysy, jimiž se náboženská hnutí od komerčních, ale často i jiných neziskových organizací liší.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Komunikace církve: nové trendy ve vývoji religionistiky

  • ISBN

    9788087404560

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    14-21

  • Publisher name

    Fakulta sociálních věd, Univerzita Karlova v Praze

  • Place of publication

    Praha

  • Event location

    Praha

  • Event date

    Dec 3, 2014

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article