What keeps the silent pupil busy?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F16%3A00087804" target="_blank" >RIV/00216224:14210/16:00087804 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/00216224:14210/16:00089356
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Co dělá žák, který nemluví?
Original language description
Příspěvek vychází z našeho akčního výzkumu zaměřeného na implementaci prvků dialogického vyučování (Alexander, 2006) do výuky v běžných třídách druhého stupně české základní školy. Snažíme se navýšit podíl času, který žáci ve výuce vyplňují svými replikami. Empirické nálezy potvrzují tezi vycházející z Vygotského, že více příležitostí ke komunikaci znamená rychlejší a kvalitnější internalizaci vědění. Při videostudiích výuky a následných analýzách přepisů jsme zaregistrovaly skupinu žáků, kteří se zapojují do výukové komunikace minimálně. Příspěvek představuje výsledek analýzy videí zachycujících „tiché žáky“ (v 9 hodinách méně než minuta verbální aktivity) jedné třídy a to typologii jejich chování ve výuce.
Czech name
Co dělá žák, který nemluví?
Czech description
Příspěvek vychází z našeho akčního výzkumu zaměřeného na implementaci prvků dialogického vyučování (Alexander, 2006) do výuky v běžných třídách druhého stupně české základní školy. Snažíme se navýšit podíl času, který žáci ve výuce vyplňují svými replikami. Empirické nálezy potvrzují tezi vycházející z Vygotského, že více příležitostí ke komunikaci znamená rychlejší a kvalitnější internalizaci vědění. Při videostudiích výuky a následných analýzách přepisů jsme zaregistrovaly skupinu žáků, kteří se zapojují do výukové komunikace minimálně. Příspěvek představuje výsledek analýzy videí zachycujících „tiché žáky“ (v 9 hodinách méně než minuta verbální aktivity) jedné třídy a to typologii jejich chování ve výuce.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA13-23578S" target="_blank" >GA13-23578S: Teacher and pupils in dialogic teaching</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů