Together, yet still separately: Differentiated instruction in lower secondary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F20%3A00134942" target="_blank" >RIV/00216224:14210/20:00134942 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14618/pdf" target="_blank" >https://journals.muni.cz/pedor/article/view/14618/pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2020-3-347" target="_blank" >10.5817/PedOr2020-3-347</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů
Original language description
Studie analyzuje současnou situaci částečné diferenciace (rozdělování žáků v určitých předmětech, na část vyučování) na druhém stupni ZŠ. Data byla získána prostřednictvím rozhovorů s vedením škol a individuálních rozhovorů s učiteli, kteří mají přímou zkušenost s výukou v diferencovaných skupinách. Z výsledků vyplývá, že žáci jsou rozdělováni do dvou homogenizovaných skupin dle předem daného kritéria - výkonu. Učitelé využívají částečně odděleného vzdělávání k tomu, aby mohli snáze diferencovat výuku, a to podle obsahu učební látky, tempa učení, ale také podle očekávaných schopností žáků v daných skupinách. Data dále ukázala, že se učitelé a vedení školy v určitých tématech týkajících se realizace částečně diferencované výuky na jejich školách rozcházejí.
Czech name
Spolu, a přece odděleně: podoba částečně diferencovaného vzdělávání na druhém stupni ZŠ optikou učitelů
Czech description
Studie analyzuje současnou situaci částečné diferenciace (rozdělování žáků v určitých předmětech, na část vyučování) na druhém stupni ZŠ. Data byla získána prostřednictvím rozhovorů s vedením škol a individuálních rozhovorů s učiteli, kteří mají přímou zkušenost s výukou v diferencovaných skupinách. Z výsledků vyplývá, že žáci jsou rozdělováni do dvou homogenizovaných skupin dle předem daného kritéria - výkonu. Učitelé využívají částečně odděleného vzdělávání k tomu, aby mohli snáze diferencovat výuku, a to podle obsahu učební látky, tempa učení, ale také podle očekávaných schopností žáků v daných skupinách. Data dále ukázala, že se učitelé a vedení školy v určitých tématech týkajících se realizace částečně diferencované výuky na jejich školách rozcházejí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogická orientace
ISSN
1211-4669
e-ISSN
1805-9511
Volume of the periodical
30
Issue of the periodical within the volume
3
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
28
Pages from-to
347-374
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—