Applying Differentiated Instruction in The Integrated Classroom
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F07%3A00022949" target="_blank" >RIV/00216224:14410/07:00022949 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Applying Differentiated Instruction in The Integrated Classroom
Original language description
Differentiated instruction is a classroom method that allows teacher to organize materials and learning so that each student has an opportunity to benefit as much as possible. Through the use of techniques such as scaffolding, grouping and learning centers, the teacher is able to align learning goals with students individual abilities. Beginning with clear identification of educational objectives, implementing differentiated instruction involves managing content, materials and assessment. This method isuseful in any classroom where there is a spectrum of learners including those classes serving students with special needs.
Czech name
Využití diferencované výuky v integrované třídě
Czech description
Diferencovaná výuka je metodou, která učitelům umožňuje organizovat učivo tak, aby každý student měl možnost těžit z výuky co možná nejvíce. Skrze techniky jako je používání stanovišť, skupin nebo tzv. učebních center je učitel schopen naplnit učební cíle zaměřené přímo na schopnosti daného studenta. Je třeba jasně identifikovat edukační cíle. Metoda je použitelná v jakékoliv třídě s celým spektrem žáků včetně žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na základní škole
ISBN
978-80-7315-150-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
15
Pages from-to
—
Publisher name
Paido
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2007
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—