All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Usage of e-learning in higher education : The repository, textbook, or functional support for self-regulated learning?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14210%2F22%3A00129270" target="_blank" >RIV/00216224:14210/22:00129270 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.icolleconference.cz/files/program-icolle-2022-0209.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/program-icolle-2022-0209.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využívání e-learningu na vysoké škole : Skladiště, učebnice, či funkční podpora seberegulovaného učení?

  • Original language description

    Cílem tohoto příspěvku je představit výzkumně založenou kategorizaci kurzů LMS, která by mohla sloužit jako diagnostický nástroj při zlepšování kurzu nebo jako výzkumný nástroj pro analýzu SRL v rámci LMS. Hlavní výzkumnou otázkou je, jakými způsoby je podporováno SRL v rámci LMS užívaného k podpoře prezenční výuky na vybrané fakultě využívající platformy Moodle. Ke zodpovězení této otázky bylo nejprve třeba identifikovat vlastnosti LMS kurzů, které by bylo možné interpretovat jako nástroj pro podporu SRL, kategorizovat je a vytvořit výzkumem podložené evaluační schéma, pomocí něhož by bylo možné kategorizovat konkrétní e-learningovou podporu z hlediska úrovně podpory SRL. Náš vzorek tvoří 16 kurzů LMS Moodle vybraných záměrně z 86 kurzů LMS vyučovaných v jarním semestru 2021 na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Cílem výběru vzorku bylo zachytit co nejširší spektrum přístupů k využívání LMS, k interakci se studenty i k užívání dílčích funkcionalit. Na základě analýzy kurzů s pomocí sestaveného schématu byly identifikovány tři typy e-learningových podpor na základě míry podpory SRL. Kurzy LMS je podle nabídnutého klíče možno rozdělit na kurzy s nízkou úrovní podpory SRL, střední úrovní podpory SRL a vysokou úrovní podpory SRL. Pro jasné odlišení je nazýváme jako skladiště, učebnice a podpora SRL. Toto členění může sloužit jak k analytickým účelům, tak i jako nástroj pro posílení podpory SRL v LMS.

  • Czech name

    Využívání e-learningu na vysoké škole : Skladiště, učebnice, či funkční podpora seberegulovaného učení?

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je představit výzkumně založenou kategorizaci kurzů LMS, která by mohla sloužit jako diagnostický nástroj při zlepšování kurzu nebo jako výzkumný nástroj pro analýzu SRL v rámci LMS. Hlavní výzkumnou otázkou je, jakými způsoby je podporováno SRL v rámci LMS užívaného k podpoře prezenční výuky na vybrané fakultě využívající platformy Moodle. Ke zodpovězení této otázky bylo nejprve třeba identifikovat vlastnosti LMS kurzů, které by bylo možné interpretovat jako nástroj pro podporu SRL, kategorizovat je a vytvořit výzkumem podložené evaluační schéma, pomocí něhož by bylo možné kategorizovat konkrétní e-learningovou podporu z hlediska úrovně podpory SRL. Náš vzorek tvoří 16 kurzů LMS Moodle vybraných záměrně z 86 kurzů LMS vyučovaných v jarním semestru 2021 na Filozofické fakultě Masarykovy univerzity. Cílem výběru vzorku bylo zachytit co nejširší spektrum přístupů k využívání LMS, k interakci se studenty i k užívání dílčích funkcionalit. Na základě analýzy kurzů s pomocí sestaveného schématu byly identifikovány tři typy e-learningových podpor na základě míry podpory SRL. Kurzy LMS je podle nabídnutého klíče možno rozdělit na kurzy s nízkou úrovní podpory SRL, střední úrovní podpory SRL a vysokou úrovní podpory SRL. Pro jasné odlišení je nazýváme jako skladiště, učebnice a podpora SRL. Toto členění může sloužit jak k analytickým účelům, tak i jako nástroj pro posílení podpory SRL v LMS.

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA21-08218S" target="_blank" >GA21-08218S: Multimodal learning analytics to study self-regulated learning processes within learning management systems</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů