All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Gradation of pedagogical situations as a tool stimulating the development of pedagogical condition of a teacher student

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00012012" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00012012 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/70883521:_____/04:63501903

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství

  • Original language description

    Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situacecelostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucíchučitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v

  • Czech name

    Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství

  • Czech description

    Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situacecelostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucíchučitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD-ROM)

  • ISBN

    80-210-3474-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    1-4

  • Publisher name

    PdF MU

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    PdF MU Brno

  • Event date

    Jan 1, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article