Gradation of pedagogical situations as a tool stimulating the development of pedagogical condition of a teacher student
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F04%3A00012012" target="_blank" >RIV/00216224:14410/04:00012012 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/70883521:_____/04:63501903
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství
Original language description
Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situacecelostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucíchučitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v
Czech name
Gradace pedagogických situací jako nástroj podporující rozvoj pedagogické kondice studenta učitelství
Czech description
Pedagogické situace považujeme za nástroj podporující utváření a rozvíjení pedagogické kondice studenta učitelství. Pedagogickou kondicí rozumíme pohotovost (momentální stav) studenta k řešení pedagogických situací, jeho připravenost vnímat tyto situacecelostně. Je to vylaďování pólů: učitel učivo žáci v existujícím kontextu. V situaci se student snaží (je-li k tomu vhodně podněcován) všímat si toho, jak se mu daří nebo naopak nedaří. Tím se vlastně na situaci více vylaďuje. Jako vzdělavatelé budoucíchučitelů bychom měli našim studentům umožnit experimentovat v situaci, zkoušet vlastní řešení (co to udělá) a současně i zakoušet důsledky takovéhoto řešení. Otevřít studentům situaci, ale nedávat jim pravidla, jak mají postupovat, nechat pole řešení situace otevřené (nic do situací nevnášet, musí to být pro studenty živé). Na základě řady experimentů (a potvrzují to i zkušenosti např. E. Vyskočilové a T. Svatoše) jsme dospěli s jistým zjednodušením ke gradaci situací podle toho, na co v
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F02%2F1247" target="_blank" >GA406/02/1247: Tacit Pedagogical Knowledge and the Self-Regulation of the Process of its Development</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2004
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu (CD-ROM)
ISBN
80-210-3474-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
1-4
Publisher name
PdF MU
Place of publication
Brno
Event location
PdF MU Brno
Event date
Jan 1, 2004
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—