All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Semantic Structure of the Fact in Subject Didactics

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F05%3A00013098" target="_blank" >RIV/00216224:14410/05:00013098 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Významová struktura faktu v oborových didaktikách

  • Original language description

    Článek se věnuje problematice obsahů ve všeobecném vzdělávání. Autoři vycházejí ze sémanticky založeného chápání didaktických pojmů obsah a znalost. V tomto přístupu je dynamizováno pojetí obsahu tím, že žákova znalost se jeví jako důsledek nikdy neukončeného aktivního procesu zpracování významů reálných výrazů v odpovídajícím poli interpretace. Z toho pro oborové didaktiky vyplývají nové nároky na hledání společné teoretické báze pro identifikaci a interpretaci faktů výuky chápaných jako specifické významové struktury utvářené v průběhu komunikace. Za paradigma tohoto přístupu autoři označují tzv. komunikační pojetí oborových didaktik, k němuž se podle jejich mínění dá přiřadit nemalá část současných oborově didaktických výzkumů. Za ústřední analytickou jednotku komunikačního pojetí pokládají oborově didaktický fakt. Testování správnosti oborově didaktického faktu podle nich patří k nejzávažnějším funkcím jak oborově didaktické teorie, tak praxe. S ohledem na dynamicky chápaný koncept

  • Czech name

    Významová struktura faktu v oborových didaktikách

  • Czech description

    Článek se věnuje problematice obsahů ve všeobecném vzdělávání. Autoři vycházejí ze sémanticky založeného chápání didaktických pojmů obsah a znalost. V tomto přístupu je dynamizováno pojetí obsahu tím, že žákova znalost se jeví jako důsledek nikdy neukončeného aktivního procesu zpracování významů reálných výrazů v odpovídajícím poli interpretace. Z toho pro oborové didaktiky vyplývají nové nároky na hledání společné teoretické báze pro identifikaci a interpretaci faktů výuky chápaných jako specifické významové struktury utvářené v průběhu komunikace. Za paradigma tohoto přístupu autoři označují tzv. komunikační pojetí oborových didaktik, k němuž se podle jejich mínění dá přiřadit nemalá část současných oborově didaktických výzkumů. Za ústřední analytickou jednotku komunikačního pojetí pokládají oborově didaktický fakt. Testování správnosti oborově didaktického faktu podle nich patří k nejzávažnějším funkcím jak oborově didaktické teorie, tak praxe. S ohledem na dynamicky chápaný koncept

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA406%2F05%2F0246" target="_blank" >GA406/05/0246: The Content Dimension of Basic School Curriculum</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2005

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    55

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    18

  • Pages from-to

    336-353

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database