All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Problems underlying curriculum research and development in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F08%3A00025092" target="_blank" >RIV/00216224:14410/08:00025092 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice

  • Original language description

    V příspěvku je věnována pozornost vybraným problémům, které stojí v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice. Autor se kriticky vyslovuje ke skutečnosti, že problémy kurikula u nás zatím nejsou reflektovány v žádoucích teoretických souvislostech. Postupně rozebírá osmi problémů: (1) neusazenost pojmu kurikulum v evropské/české didaktické tradici; (2) neujasněný vztah mezi tvorbou a výzkumem kurikula; (3) střety mezi pedagogickým záměrem a oborovým lobby; (4) naivně romantická představa o integraci všeho se vším; (5) problémy spojené s implementací kurikula; (6) nesoulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem; (7) obsahové vyprazdňování školního vyučování a učení; (8) neuspořádanost obsahů jako překážka kumulativního utváření znalostí. V závěru příspěvku autor poukazuje na skutečnost, že uvedené problémy nejsou českým specifikem. Spíše je lze označit za problémy mezinárodně sdílené; při jejich řešení se lze do jisté míry opírat o zahraniční zkušeno

  • Czech name

    K problémům stojícím v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice

  • Czech description

    V příspěvku je věnována pozornost vybraným problémům, které stojí v pozadí tvorby a realizace kurikula základního vzdělávání v České republice. Autor se kriticky vyslovuje ke skutečnosti, že problémy kurikula u nás zatím nejsou reflektovány v žádoucích teoretických souvislostech. Postupně rozebírá osmi problémů: (1) neusazenost pojmu kurikulum v evropské/české didaktické tradici; (2) neujasněný vztah mezi tvorbou a výzkumem kurikula; (3) střety mezi pedagogickým záměrem a oborovým lobby; (4) naivně romantická představa o integraci všeho se vším; (5) problémy spojené s implementací kurikula; (6) nesoulad mezi projektovaným a realizovaným kurikulem; (7) obsahové vyprazdňování školního vyučování a učení; (8) neuspořádanost obsahů jako překážka kumulativního utváření znalostí. V závěru příspěvku autor poukazuje na skutečnost, že uvedené problémy nejsou českým specifikem. Spíše je lze označit za problémy mezinárodně sdílené; při jejich řešení se lze do jisté míry opírat o zahraniční zkušeno

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GP406%2F06%2FP037" target="_blank" >GP406/06/P037: Pedagogical content knowledge as a key issue in curricular reform</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2008

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Škola v dialogu kultury, pedagogiky a společnosti

  • ISBN

    978-80-7372-414-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

  • Publisher name

    FP TUL

  • Place of publication

    Liberec

  • Event location

    Liberec

  • Event date

    Jan 1, 2008

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article