Student teachers´ professional vision: A pilot study
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F12%3A00064315" target="_blank" >RIV/00216224:14410/12:00064315 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf" target="_blank" >http://capv2012.pedf.cuni.cz/wp-content/uploads/2013/03/Sbornik.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie
Original language description
I přes mnohé debaty je v současné době považováno učitelství za profesi a učitel za profesionála. Jako jeden ze znaků profese představil Goodwin (1994) profesní vidění ? soubor diskursivních praktik, skrze které profesionálové poznávají aspekty situace důležité pro jejich profesi. Podle Sherinové (2007), která uvedla tento pojem do pedeutologického výzkumu, zahrnuje procesy selektivní pozornosti a na vědění založeného uvažování. V našem výzkumu odkazuje uvažování založené na vědění k procesům reprezentování, interpretování, vysvětlování, predikování, hodnocení a navrhování alternativ a alterací výukových situací. Tato pilotní studie zkoumala uvažování založené na vědění jakožto součást profesního vidění studentů učitelství anglického jazyka a literatury. Nástrojem sběru dat byl VideoWeb, elektronické učební prostředí využívající videosekvence z reálných hodin. Studenti shlédli čtyři videosekvence, které následně písemně komentovali. V současné době probíhá jejich kvalitativní obsahová
Czech name
Povaha profesního vidění u studentů učitelství: pilotní studie
Czech description
I přes mnohé debaty je v současné době považováno učitelství za profesi a učitel za profesionála. Jako jeden ze znaků profese představil Goodwin (1994) profesní vidění ? soubor diskursivních praktik, skrze které profesionálové poznávají aspekty situace důležité pro jejich profesi. Podle Sherinové (2007), která uvedla tento pojem do pedeutologického výzkumu, zahrnuje procesy selektivní pozornosti a na vědění založeného uvažování. V našem výzkumu odkazuje uvažování založené na vědění k procesům reprezentování, interpretování, vysvětlování, predikování, hodnocení a navrhování alternativ a alterací výukových situací. Tato pilotní studie zkoumala uvažování založené na vědění jakožto součást profesního vidění studentů učitelství anglického jazyka a literatury. Nástrojem sběru dat byl VideoWeb, elektronické učební prostředí využívající videosekvence z reálných hodin. Studenti shlédli čtyři videosekvence, které následně písemně komentovali. V současné době probíhá jejich kvalitativní obsahová
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu.
ISBN
9788072906208
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
174-181
Publisher name
Univerzita Karlova
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Jan 1, 2012
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—