Motivational methods in teaching chemical calculations on elementary school
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F14%3A00076497" target="_blank" >RIV/00216224:14410/14:00076497 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole
Original language description
Jednu z nejobtížnějších oblastí výuky chemie pro žáky na základní škole představují početní úlohy a matematický aparát. Tento nelichotivý fakt přímo souvisí se současným trendem klesající matematické gramotnosti českých žáků, což přímo dokládají závěry šetření české školní inspekce z roku 2013, dle kterých se Česká republika zařadila do skupiny jedenácti zemí OECD, jejichž výsledek v matematické gramotnosti žáků a studentů z roku 2003 se za devět let statisticky významně zhoršil, a to dokonce natolik, že do skupiny nejslabších žáků s nedostatečnou matematickou gramotností se začlenil každý pátý patnáctiletý žák. V příspěvku jsou shrnuty výsledky pedagogického výzkumu využití metody selektivního hodnocení systematicky prováděného mezi žáky 8. a 9. ročníků základní školy. Příspěvek si klade za cíl představit praktické pedagogické motivační metody při výuce chemických výpočtů, sloužící k udržení kvalitní výuky chemie na základní škole.
Czech name
Motivační metody ve výuce chemických výpočtů na základní škole
Czech description
Jednu z nejobtížnějších oblastí výuky chemie pro žáky na základní škole představují početní úlohy a matematický aparát. Tento nelichotivý fakt přímo souvisí se současným trendem klesající matematické gramotnosti českých žáků, což přímo dokládají závěry šetření české školní inspekce z roku 2013, dle kterých se Česká republika zařadila do skupiny jedenácti zemí OECD, jejichž výsledek v matematické gramotnosti žáků a studentů z roku 2003 se za devět let statisticky významně zhoršil, a to dokonce natolik, že do skupiny nejslabších žáků s nedostatečnou matematickou gramotností se začlenil každý pátý patnáctiletý žák. V příspěvku jsou shrnuty výsledky pedagogického výzkumu využití metody selektivního hodnocení systematicky prováděného mezi žáky 8. a 9. ročníků základní školy. Příspěvek si klade za cíl představit praktické pedagogické motivační metody při výuce chemických výpočtů, sloužící k udržení kvalitní výuky chemie na základní škole.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
8. didaktická konferencia. Zborník príspevkov.
ISBN
9788089732012
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
151-161
Publisher name
Dubnický technologický inštitút v Dubnici nad Váhom, s.r.o.
Place of publication
Dubnica nad Váhom
Event location
Dubnica nad Váhom
Event date
Jan 1, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—