The wanted and unwanted professional self of students in the second year ot the Educational faculty
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083455" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083455 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=16392&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=16392&lang=cs</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Chtěná a nechtěná profesní Já studentů 2. ročníku pedagogické fakulty
Original language description
Výzkumná studie je věnována konceptu označovanému jako možná Já (Markus a Nurius, 1986; Erikson, 2007). Ten má svůj původ v sociálně-kognitivní psychologii a je odvozován ze sebepojetí jako dynamického, komplexního, kontextově interaktivního systému, který se vyvíjí. Na základě analýz volných výpovědí 194 studentů 2. ročníku Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity bylo zjištěno, že studenti, jsou-li dotázání na to, jak vnímají sami sebe v roli učitele, spontánně včleňují do svého profesního sebepojetíi tzv. možná Já. Studie si klade za cíl přiblížit způsob, jímž studenti na počátku pregraduální přípravy uvažují o sobě v roli učitele, které své představy spojené s budoucím vývojem v profesi učitele považují za žádoucí či chtěné, a kterým se naopak chtějí vyvarovat.
Czech name
Chtěná a nechtěná profesní Já studentů 2. ročníku pedagogické fakulty
Czech description
Výzkumná studie je věnována konceptu označovanému jako možná Já (Markus a Nurius, 1986; Erikson, 2007). Ten má svůj původ v sociálně-kognitivní psychologii a je odvozován ze sebepojetí jako dynamického, komplexního, kontextově interaktivního systému, který se vyvíjí. Na základě analýz volných výpovědí 194 studentů 2. ročníku Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity bylo zjištěno, že studenti, jsou-li dotázání na to, jak vnímají sami sebe v roli učitele, spontánně včleňují do svého profesního sebepojetíi tzv. možná Já. Studie si klade za cíl přiblížit způsob, jímž studenti na počátku pregraduální přípravy uvažují o sobě v roli učitele, které své představy spojené s budoucím vývojem v profesi učitele považují za žádoucí či chtěné, a kterým se naopak chtějí vyvarovat.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Pedagogika
ISSN
0031-3815
e-ISSN
—
Volume of the periodical
LXV
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
163-176
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—