All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The wanted and unwanted professional self of students in the second year ot the Educational faculty

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F15%3A00083455" target="_blank" >RIV/00216224:14410/15:00083455 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=16392&lang=cs" target="_blank" >http://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?cat=16392&lang=cs</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Chtěná a nechtěná profesní Já studentů 2. ročníku pedagogické fakulty

  • Original language description

    Výzkumná studie je věnována konceptu označovanému jako možná Já (Markus a Nurius, 1986; Erikson, 2007). Ten má svůj původ v sociálně-kognitivní psychologii a je odvozován ze sebepojetí jako dynamického, komplexního, kontextově interaktivního systému, který se vyvíjí. Na základě analýz volných výpovědí 194 studentů 2. ročníku Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity bylo zjištěno, že studenti, jsou-li dotázání na to, jak vnímají sami sebe v roli učitele, spontánně včleňují do svého profesního sebepojetíi tzv. možná Já. Studie si klade za cíl přiblížit způsob, jímž studenti na počátku pregraduální přípravy uvažují o sobě v roli učitele, které své představy spojené s budoucím vývojem v profesi učitele považují za žádoucí či chtěné, a kterým se naopak chtějí vyvarovat.

  • Czech name

    Chtěná a nechtěná profesní Já studentů 2. ročníku pedagogické fakulty

  • Czech description

    Výzkumná studie je věnována konceptu označovanému jako možná Já (Markus a Nurius, 1986; Erikson, 2007). Ten má svůj původ v sociálně-kognitivní psychologii a je odvozován ze sebepojetí jako dynamického, komplexního, kontextově interaktivního systému, který se vyvíjí. Na základě analýz volných výpovědí 194 studentů 2. ročníku Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity bylo zjištěno, že studenti, jsou-li dotázání na to, jak vnímají sami sebe v roli učitele, spontánně včleňují do svého profesního sebepojetíi tzv. možná Já. Studie si klade za cíl přiblížit způsob, jímž studenti na počátku pregraduální přípravy uvažují o sobě v roli učitele, které své představy spojené s budoucím vývojem v profesi učitele považují za žádoucí či chtěné, a kterým se naopak chtějí vyvarovat.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Pedagogika

  • ISSN

    0031-3815

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    LXV

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    163-176

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database