Knowledge and relationship. Educational strategy of a teacher as support for the inclusion of diversity in teaching
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F17%3A00100538" target="_blank" >RIV/00216224:14410/17:00100538 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Znalost i vztah. Edukační strategie učitelky jako podpora inkluze různosti ve výuce
Original language description
Příspěvek představuje edukační strategie učitelky anglického jazyka, dějepisu a občanské výchovy relativně proslulé pražské školy, která se profiluje jako poskytovatel „smysluplného základního vzdělávání“ a efektivního vzdělávání různě disponovaných žáků. Příspěvek ukáže, že edukační strategie zkoumané učitelky stojí na znalosti o žácích a jejich vzdělávacích potřebách, na soustavné aktivizaci činností žáků ve výuce s orientací na jejich učení, která je motivována pozitivním vztahem učitelky k žákům a škole jako vzdělávací službě. Učitelka disponuje vedle toho dostatečným rejstříkem možných řešení situací ve výuce, který je ukotven v jejích subjektivních teoriích týkajících se didaktické transformace. Její subjektivní teorie jsou výsledkem soustavného reflektovaného učení se a též formálního a neformálního vzdělávání. Příspěvek představí čtyři příklady jednání učitelky ve výuce zaznamenané na video. K ukázkám má autor k dispozici její reflexi výuky ve formě stimulovaného vybavování. Informace o jejím profesním učení má autor z narativního interview. Příspěvek by měl ukázat, že efektivní inkluzívní vzdělávání je možné, ale nikoliv bez znalostí, pevných předsvědčení – subjektivních teorií učitelky řídících její jednání, vyspělosti postojů a týmové spolupráce ve škole.
Czech name
Znalost i vztah. Edukační strategie učitelky jako podpora inkluze různosti ve výuce
Czech description
Příspěvek představuje edukační strategie učitelky anglického jazyka, dějepisu a občanské výchovy relativně proslulé pražské školy, která se profiluje jako poskytovatel „smysluplného základního vzdělávání“ a efektivního vzdělávání různě disponovaných žáků. Příspěvek ukáže, že edukační strategie zkoumané učitelky stojí na znalosti o žácích a jejich vzdělávacích potřebách, na soustavné aktivizaci činností žáků ve výuce s orientací na jejich učení, která je motivována pozitivním vztahem učitelky k žákům a škole jako vzdělávací službě. Učitelka disponuje vedle toho dostatečným rejstříkem možných řešení situací ve výuce, který je ukotven v jejích subjektivních teoriích týkajících se didaktické transformace. Její subjektivní teorie jsou výsledkem soustavného reflektovaného učení se a též formálního a neformálního vzdělávání. Příspěvek představí čtyři příklady jednání učitelky ve výuce zaznamenané na video. K ukázkám má autor k dispozici její reflexi výuky ve formě stimulovaného vybavování. Informace o jejím profesním učení má autor z narativního interview. Příspěvek by měl ukázat, že efektivní inkluzívní vzdělávání je možné, ale nikoliv bez znalostí, pevných předsvědčení – subjektivních teorií učitelky řídících její jednání, vyspělosti postojů a týmové spolupráce ve škole.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Perspektivy výchovy a vzdělávání v podmínkách současného světa
ISBN
9788090524569
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
20
Pages from-to
193-212
Publisher name
Česká pedagogická společnost
Place of publication
Praha
Event location
Ostrava
Event date
Mar 17, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—