All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Pillars of Teacher Competence: A Tool for Interdisciplinary Collaboration in the Preparation of Future Geography Teachers

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216224%3A14410%2F22%3A00130711" target="_blank" >RIV/00216224:14410/22:00130711 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_1/GI_26_1_2022-58-71.pdf" target="_blank" >https://www.kggrr.fpvai.ukf.sk/images/geograficke_informacie/2022_26_1/GI_26_1_2022-58-71.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.17846/GI.2022.26.1.58-71" target="_blank" >10.17846/GI.2022.26.1.58-71</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie

  • Original language description

    Příspěvek představuje zkušenosti autorů se zaváděním změn ve vzdělávání budoucích učitelů geografie. Příspěvek popisuje koncepční přístup ve výuce geografie, který posloužil jako ideová inspirace pro realizaci kritických změn ve vzdělávání učitelů geografie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Následně uvádíme deset pilířů učitelských kompetencí, které vyplynuly z přenesení koncepčního přístupu na mezioborovou úroveň. V závěru poukazujeme na to, že úspěšná implementace koncepčního přístupu prostřednictvím deseti pilířů učitelských kompetencí s sebou nese potřebu zásadní koncepční změny, a to zejména v myšlení a jednání vzdělavatelů budoucích učitelů.

  • Czech name

    Pilíře učitelské způsobilosti: nástroj pro mezioborovou spolupráci přípravě budoucích učitelů geografie

  • Czech description

    Příspěvek představuje zkušenosti autorů se zaváděním změn ve vzdělávání budoucích učitelů geografie. Příspěvek popisuje koncepční přístup ve výuce geografie, který posloužil jako ideová inspirace pro realizaci kritických změn ve vzdělávání učitelů geografie na Pedagogické fakultě Masarykovy univerzity v Brně. Následně uvádíme deset pilířů učitelských kompetencí, které vyplynuly z přenesení koncepčního přístupu na mezioborovou úroveň. V závěru poukazujeme na to, že úspěšná implementace koncepčního přístupu prostřednictvím deseti pilířů učitelských kompetencí s sebou nese potřebu zásadní koncepční změny, a to zejména v myšlení a jednání vzdělavatelů budoucích učitelů.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Geografické informácie

  • ISSN

    1337-9453

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    26

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    14

  • Pages from-to

    58-71

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database