Educators of Pre-service Teachers as a "Role Model" for Future Teachers
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F60076658%3A12410%2F16%3A43891392" target="_blank" >RIV/60076658:12410/16:43891392 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdelavatele budoucich ucitelu v "roli modelu" pro studenty ucitelstvi
Original language description
V příspěvku se zabývá nepříliš frekventovanou problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů a jejich rolí při rozvoji profesních kompetencí budoucích učitelů v průběhu pregraduální přípravy. Nejprve je čtenář seznámen s problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů, s konceptem profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů a s nimi souvisejícím konceptem "Role modelu". V empirické části jsou představena dílčí data ze širšího souboru výzkumu. Cílem výzkumného šetření bylo prozkoumat, jak vnímají studenti své vzdělavatele v pozici "Role modelu" a zda se jimi cítí být ovlivněni pro svou budoucí profesi učitele. Výzkumná otázka byla "V jakých situacích byl pro studenty jejich vzdělavatel budoucích učitelů v roli modelu?" Ke sběru dat byla zvolena metoda dotazníku s otevřenými otázkami
Czech name
Vzdelavatele budoucich ucitelu v "roli modelu" pro studenty ucitelstvi
Czech description
V příspěvku se zabývá nepříliš frekventovanou problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů a jejich rolí při rozvoji profesních kompetencí budoucích učitelů v průběhu pregraduální přípravy. Nejprve je čtenář seznámen s problematikou vzdělavatelů budoucích učitelů, s konceptem profesních kompetencí vzdělavatelů budoucích učitelů a s nimi souvisejícím konceptem "Role modelu". V empirické části jsou představena dílčí data ze širšího souboru výzkumu. Cílem výzkumného šetření bylo prozkoumat, jak vnímají studenti své vzdělavatele v pozici "Role modelu" a zda se jimi cítí být ovlivněni pro svou budoucí profesi učitele. Výzkumná otázka byla "V jakých situacích byl pro studenty jejich vzdělavatel budoucích učitelů v roli modelu?" Ke sběru dat byla zvolena metoda dotazníku s otevřenými otázkami
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Ucit se byt ucitelem. K vybranym problemum ucitelskeho vzdelavani.
ISBN
978-80-246-3465-4
Number of pages of the result
18
Pages from-to
137-154
Number of pages of the book
170
Publisher name
Karolinum 2016
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—