The Education of the Human Character today and before
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39920079" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39920079 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Výchova charakteru dnes a dříve
Original language description
Kapitola nabízí v úvodu vztahové pojetí chápání pojmů a jejich kvality, poté nabízí pohled na dosavadní vývoj cílů výchovy a vzdělávání, možnosti školního a rodinného prostředí ovlivňovat podobu charakteru dětí, žáků a mládeže. Autor vysvětluje vlastní stanoviska k didaktickému pojetí přitažlivosti vzorů pro příslušníky nových generací, zamýšlí se nad příležitostmi ovlivňovat charakter člověka novými podmínkami prosazením rámcových vzdělávacích programů na úkor tradičních osnov a nabízí vybrané pedagogicky aplikovatelné postupy pro proměnu charakteru prostřednictvím vhodných lidských vzorů a uplatněním metody kritického myšlení. V závěru poukazuje na obtíže v prosazování žádoucích metod a forem pedagogické práce tradičním lpěním na přežitých a stále pohodlnějších způsobů práce ze strany školní i rodinné praxe. Autor zahajuje studii pojednáním o porozumění univerzíální reformě z hlediska kategorie času v díle Komenského, zejména v Pansofii a rozvíjí v jeho pojetí ideu univerzální reformy z pedagogické perspektivy: představa o škole jako dílně humanity, představa o člověku jako zodpovědném a aktivním individuu a představa o celoživotním vzdělávání učitelů. V závěru autor nabízí jako konkrétní příklad reformy humanizace v duchu Komenského „zlínské školy“.
Czech name
Výchova charakteru dnes a dříve
Czech description
Kapitola nabízí v úvodu vztahové pojetí chápání pojmů a jejich kvality, poté nabízí pohled na dosavadní vývoj cílů výchovy a vzdělávání, možnosti školního a rodinného prostředí ovlivňovat podobu charakteru dětí, žáků a mládeže. Autor vysvětluje vlastní stanoviska k didaktickému pojetí přitažlivosti vzorů pro příslušníky nových generací, zamýšlí se nad příležitostmi ovlivňovat charakter člověka novými podmínkami prosazením rámcových vzdělávacích programů na úkor tradičních osnov a nabízí vybrané pedagogicky aplikovatelné postupy pro proměnu charakteru prostřednictvím vhodných lidských vzorů a uplatněním metody kritického myšlení. V závěru poukazuje na obtíže v prosazování žádoucích metod a forem pedagogické práce tradičním lpěním na přežitých a stále pohodlnějších způsobů práce ze strany školní i rodinné praxe. Autor zahajuje studii pojednáním o porozumění univerzíální reformě z hlediska kategorie času v díle Komenského, zejména v Pansofii a rozvíjí v jeho pojetí ideu univerzální reformy z pedagogické perspektivy: představa o škole jako dílně humanity, představa o člověku jako zodpovědném a aktivním individuu a představa o celoživotním vzdělávání učitelů. V závěru autor nabízí jako konkrétní příklad reformy humanizace v duchu Komenského „zlínské školy“.
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Morální charakter jako pedagogický problém
ISBN
978-80-7435-853-1
Number of pages of the result
11
Pages from-to
19-29
Number of pages of the book
163
Publisher name
Gaudeamus
Place of publication
Hradec Králové
UT code for WoS chapter
—