All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Education of the Human Character today and before

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25210%2F22%3A39920079" target="_blank" >RIV/00216275:25210/22:39920079 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Výchova charakteru dnes a dříve

  • Original language description

    Kapitola nabízí v úvodu vztahové pojetí chápání pojmů a jejich kvality, poté nabízí pohled na dosavadní vývoj cílů výchovy a vzdělávání, možnosti školního a rodinného prostředí ovlivňovat podobu charakteru dětí, žáků a mládeže. Autor vysvětluje vlastní stanoviska k didaktickému pojetí přitažlivosti vzorů pro příslušníky nových generací, zamýšlí se nad příležitostmi ovlivňovat charakter člověka novými podmínkami prosazením rámcových vzdělávacích programů na úkor tradičních osnov a nabízí vybrané pedagogicky aplikovatelné postupy pro proměnu charakteru prostřednictvím vhodných lidských vzorů a uplatněním metody kritického myšlení. V závěru poukazuje na obtíže v prosazování žádoucích metod a forem pedagogické práce tradičním lpěním na přežitých a stále pohodlnějších způsobů práce ze strany školní i rodinné praxe. Autor zahajuje studii pojednáním o porozumění univerzíální reformě z hlediska kategorie času v díle Komenského, zejména v Pansofii a rozvíjí v jeho pojetí ideu univerzální reformy z pedagogické perspektivy: představa o škole jako dílně humanity, představa o člověku jako zodpovědném a aktivním individuu a představa o celoživotním vzdělávání učitelů. V závěru autor nabízí jako konkrétní příklad reformy humanizace v duchu Komenského „zlínské školy“.

  • Czech name

    Výchova charakteru dnes a dříve

  • Czech description

    Kapitola nabízí v úvodu vztahové pojetí chápání pojmů a jejich kvality, poté nabízí pohled na dosavadní vývoj cílů výchovy a vzdělávání, možnosti školního a rodinného prostředí ovlivňovat podobu charakteru dětí, žáků a mládeže. Autor vysvětluje vlastní stanoviska k didaktickému pojetí přitažlivosti vzorů pro příslušníky nových generací, zamýšlí se nad příležitostmi ovlivňovat charakter člověka novými podmínkami prosazením rámcových vzdělávacích programů na úkor tradičních osnov a nabízí vybrané pedagogicky aplikovatelné postupy pro proměnu charakteru prostřednictvím vhodných lidských vzorů a uplatněním metody kritického myšlení. V závěru poukazuje na obtíže v prosazování žádoucích metod a forem pedagogické práce tradičním lpěním na přežitých a stále pohodlnějších způsobů práce ze strany školní i rodinné praxe. Autor zahajuje studii pojednáním o porozumění univerzíální reformě z hlediska kategorie času v díle Komenského, zejména v Pansofii a rozvíjí v jeho pojetí ideu univerzální reformy z pedagogické perspektivy: představa o škole jako dílně humanity, představa o člověku jako zodpovědném a aktivním individuu a představa o celoživotním vzdělávání učitelů. V závěru autor nabízí jako konkrétní příklad reformy humanizace v duchu Komenského „zlínské školy“.

Classification

  • Type

    C - Chapter in a specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Book/collection name

    Morální charakter jako pedagogický problém

  • ISBN

    978-80-7435-853-1

  • Number of pages of the result

    11

  • Pages from-to

    19-29

  • Number of pages of the book

    163

  • Publisher name

    Gaudeamus

  • Place of publication

    Hradec Králové

  • UT code for WoS chapter