All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

How to Measure Services Quality?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F04%3A00003385" target="_blank" >RIV/00216275:25310/04:00003385 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    How to Measure Services Quality?

  • Original language description

    This paper deals with methodology of services quality measurement at services rendered to customers before, during and after sales of products for production consumption. Firstly it defines the areas of system care of customers to which it is necessary to pay attention when evaluating services quality. It is a company readiness to first-rate services rendering, services connected with ordering and delivering products and the before-selling and after-selling services. Secondly this paper specifies whichservices quality attributes in terms of customers care system are suitable to be considered for quality evaluation, what steps to take.

  • Czech name

    Jak měřit kvallitu služeb?

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá metodikou měření kvality služeb poskytovaných zákazníkům před prodejem, během prodeje a po prodeji výrobků určených pro další zpracování. Vymezuje oblasti systému péče o zákazníky, kterým je třeba při hodnocení kvality služeb věnovatpozornost. Jsou to připravenost podniku na poskytování služeb, proces objednávání a dodávání výrobků a služby poskytované před prodejem a po prodeji výrobků. V příspěvku je specifikováno, jaké atributy kvality služeb v rámci těchto dílčích součástí systému péče o zákazníky je vhodné při hodnocení jejich kvality zvažovat a jak při tomto měření postupovat.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AE - Management, administration and clerical work

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2004

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of Scietific Conference Problems of Services Industry Development under the European Integrating Process

  • ISBN

    9955-430-51-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    48-51

  • Publisher name

    Vilnius University

  • Place of publication

    Vilnius

  • Event location

    Vilnius

  • Event date

    Apr 23, 2004

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article