Customer Value as the Concept Applicable in a Quality Management Systems under the Current Market Conditions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004308" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004308 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hodnota zákazníka jako koncept využitelný v systémech managementu kvality v současných tržních podmínkách
Original language description
Po vstupu českých podnikatelských subjektů na evropské a světové trhy se zvýšily jak jejich šance na uplatnění, tak ohrožení vyplývající z globální konkurence. Udržet se na těchto trzích a zajistit trvalou prosperitu však vyžaduje implementaci moderníchpřístupů k managementu podniku a tedy i managementu kvality. Jedním z nich je koncepce hodnoty zákazníka, jako princip, který je třeba promítnout do všech podnikových procesů. Základní myšlenka tohoto přístupu je zřejmá. Hodnota pro zákazníka musí být vrovnováze s hodnotou zákazníka pro firmu. Znamená to přistupovat k obsluze individuálních zákazníků nejen s ohledem na jimi vnímanou hodnotu, ale i s ohledem na jejich hodnotu pro firmu. Praktické využití těchto myšlenek je však obtížné, už jenom proto,že je problematické tuto hodnotu přesně kvantifikovat. Pro zlepšení použitelnosti je především nezbytné správně hodnotu zákazníka vymezit a specifikovat lépe faktory, které ji ovlivňují. Příspěvek diskutuje možné pohledy na hodnotu zákazn
Czech name
Hodnota zákazníka jako koncept využitelný v systémech managementu kvality v současných tržních podmínkách
Czech description
Po vstupu českých podnikatelských subjektů na evropské a světové trhy se zvýšily jak jejich šance na uplatnění, tak ohrožení vyplývající z globální konkurence. Udržet se na těchto trzích a zajistit trvalou prosperitu však vyžaduje implementaci moderníchpřístupů k managementu podniku a tedy i managementu kvality. Jedním z nich je koncepce hodnoty zákazníka, jako princip, který je třeba promítnout do všech podnikových procesů. Základní myšlenka tohoto přístupu je zřejmá. Hodnota pro zákazníka musí být vrovnováze s hodnotou zákazníka pro firmu. Znamená to přistupovat k obsluze individuálních zákazníků nejen s ohledem na jimi vnímanou hodnotu, ale i s ohledem na jejich hodnotu pro firmu. Praktické využití těchto myšlenek je však obtížné, už jenom proto,že je problematické tuto hodnotu přesně kvantifikovat. Pro zlepšení použitelnosti je především nezbytné správně hodnotu zákazníka vymezit a specifikovat lépe faktory, které ji ovlivňují. Příspěvek diskutuje možné pohledy na hodnotu zákazn
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Obchod, jakost a finance v podnicích - determinanty konkurenceschopnosti IV
ISBN
80-213-1436-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
5
Pages from-to
20-24
Publisher name
Česká zemědělská univerzita v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Apr 6, 2006
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—