All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Process of Complex CRM.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004309" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004309 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Process of Complex CRM.

  • Original language description

    The paper defines stages of the process of complex CRM: strategic analysis for CRM planning; definition of CRM goals and strategies; their development into tactical plans and operative measures; CRM implementation; and final, continuous controls. Authorsdescribe individual stages, examine them from different angles of world authors and offer own assessment and conclusions. Special attention is paid to the selection of apposite CRM strategy - the key of the process. The paper contributes to completion of methodology for CRM process application, not well established in literature.

  • Czech name

    Proces komplexního CRM

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá popisem jednotlivých fází procesu komplexního CRM, kterými jsou: strategická analýza pro účely plánování CRM, stanovení cílů CRM, definice strategií CRM, jejich rozpracováním do jednotlivých taktických plánů a operativních opatření, navazující implementace CRM a závěrečná i průběžná kontrola. Tyto fáze autorky popisují a rozebírají z pohledů jednotlivých světových autorů a nabízí zde vlastní hodnocení a závěry. Zvláštní pozornost je věnována volbě vhodné strategie CRM, jenž tvoří klíčový prvek celého procesu. Příspěvek má přispět k doplnění zatím v literatuře neucelené metodiky aplikace procesu CRM při řízení podniků.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Management

  • ISSN

    1822-3133

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    LT - LITHUANIA

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    49-59

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database