Why to Build CRM Differentiated on the Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004332" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004332 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Why to Build CRM Differentiated on the Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company?
Original language description
This paper deals with substance of CRM strategies - mass personalization strategy, mass customization strategy, and differentiated customization CRM strategy differentiated according to customer value to a company. Then we show results of marketing research focused on the level of CRM strategy enforcement in Czech industrial companies conducted in spring 2006.
Czech name
Proč zavádět diferencované řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik?
Czech description
Příspěvek se zabývá příčinami potřeby uplatnit diferencované řízení vztahů podle jejich hodnoty pro podnik v průmyslových podnicích. Diskutuje hlavní změny v marketingovém prostředí na konci 20. století, které vyvolaly nutnost zavedení řízení vztahů se zákazníky. Popisuje, k jakým zásadním změnám v managementu podniků by mělo dojít v souvislosti s uplatněním strategie diferencovaného CRM.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the International Conference "New Trends in Marketing"
ISBN
80-7372-061-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
4
Pages from-to
54-57
Publisher name
Technical University of Liberec
Place of publication
Liberec
Event location
Liberec
Event date
Feb 8, 2006
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—