All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Why to Build CRM Differentiated on the Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company?

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004332" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004332 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Why to Build CRM Differentiated on the Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company?

  • Original language description

    This paper deals with substance of CRM strategies - mass personalization strategy, mass customization strategy, and differentiated customization CRM strategy differentiated according to customer value to a company. Then we show results of marketing research focused on the level of CRM strategy enforcement in Czech industrial companies conducted in spring 2006.

  • Czech name

    Proč zavádět diferencované řízení vztahů se zákazníky na bázi jejich aktuální a potenciální hodnoty pro podnik?

  • Czech description

    Příspěvek se zabývá příčinami potřeby uplatnit diferencované řízení vztahů podle jejich hodnoty pro podnik v průmyslových podnicích. Diskutuje hlavní změny v marketingovém prostředí na konci 20. století, které vyvolaly nutnost zavedení řízení vztahů se zákazníky. Popisuje, k jakým zásadním změnám v managementu podniků by mělo dojít v souvislosti s uplatněním strategie diferencovaného CRM.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the International Conference "New Trends in Marketing"

  • ISBN

    80-7372-061-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    4

  • Pages from-to

    54-57

  • Publisher name

    Technical University of Liberec

  • Place of publication

    Liberec

  • Event location

    Liberec

  • Event date

    Feb 8, 2006

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article