All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

CRM and Requirements for Personnel Development

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004325" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004325 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    CRM and Requirements for Personnel Development

  • Original language description

    The aim of the paper is to point out the requirements and possibilities of staff development considering CRM. For successful CRM implementation is important besides emphasis on knowledge, skills and experience of staff not to omit also the nature of relationships characteristic for company, ways of organization of work, procedures, practices and processes which manage workflow, knowledge and relationships with clients and with other members of a net. The basic attributes of work force in the CRM contextare: uncompromising concentration on customer's needs, competitivity and will to win recognition, decisiveness, skill to quickly react to changes of environment, skill to improvise, the ability of a team work and the ability to lead a team, managers' skill to create working nets of relationships and contacts and also will and ability of continuous education and self education. Education process gains international character becomes a lifelong process and the meaning of business educatio

  • Czech name

    Požadavky na rozvoje pracovníků s ohledem na CRM.

  • Czech description

    Cílem příspěvku je poukázat na požadavky a na možnosti rozvoje a vzdělávání pracovníků s ohledem na CRM. Pro úspěšnou implementaci strategie CRM je nutné vedle důrazu na znalosti, dovednosti a zkušenosti pracovníků, neopomíjet také povahu vztahů charakteristických pro firmu, způsoby organizování práce, procedury, praktiky a procesy, které řídí pracovní tok, znalosti a vztahy s klienty a s jinými členy sítě. Základními atributy pracovní síly v kontextu CRM jsou: důsledná koncentrace na potřeby zákazníka,soutěživost a vůle prosadit se, rozhodnost, schopnost rychle reagovat na změny prostředí, schopnost improvizace, týmové práce, vedení v týmu, schopnost zejména manažerů budovat funkční sítě vztahů a kontaktů a také ochota a schopnost neustálého vzdělávání a sebevzdělávání se. Proces vzdělání získává mezinárodní charakter, stává se procesem celoživotním a roste význam podnikového vzdělávání. Prioritní roli hraje kvalifikovaný a vzdělaný vrcholový management, podporující systém vzdělávání

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Scientifics proceedings from International Scientific Conference "Business Development Possibilities in the New European Area

  • ISBN

    9986-19-938-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    570-577

  • Publisher name

    Vilnius University

  • Place of publication

    Vilnius

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article