Development of Human Resources as One of Basic Pillar of CRM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004326" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004326 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Development of Human Resources as One of Basic Pillar of CRM
Original language description
Success of CRM innovation depends in crucial way on professional approach to the work of appropriate employees, on their motivation but also on their systematic and consistent measurement of their performance. Active participation of all employees in this transformation is fundamental condition for success. Customer Insight, Drive to Achieve, Decisiveness, Breakthrough Thinking, Teamwork, Leadership and Coaching belongs to the most desirable attributes of workforce from the CRM point of view. These attributes can than help in selection of candidates and in formation of team, which will be focused on customers´ needs, which will be able to realize CRM processes and to utilize CRM technologies. If executive wants to manage successfully changes which CRMinnovation breeds it should: to create vision of change and explain it to employees, to ensure needed knowledge for change, to actualize stimulation system, to collect personal and financial resources, to create corresponding action plan.
Czech name
Rozvoj lidských zdrojů jako jeden ze základních pilířů CRM
Czech description
Úspěch inovace CRM bude rozhodujícím způsobem záviset na profesionálním přístupu k práci příslušných pracovníků podniku, na jejich motivaci ale také na jejich systematickém a konzistentním měření jejich výkonu. Zásadní podmínkou pro úspěch je aktivní účast všech zaměstnanců na této přeměně. Mezi nejžádanější charakteristiky pracovní síly z pohledu CRM patří: Customer Insight, Drive to Achieve, Decisiveness, Breakthrough Thinking, Teamwork, Leadership and Coaching. Tyto charakteristiky pak mohou pomoci při výběru kandidátů a formování týmu, který bude koncentrován na potřeby zákazníka, bude schopen realizovat procesy CRM a využít potenciál technologie CRM. Pokud chce vedení změny, které sebou přináší inovace CRM úspěšně řídit a maximálně snížit odpor pracovníků k těmto změnám, mělo by: vytvořit a pracovníkům podniku vysvětlit vizi změny, zabezpečit znalosti potřebné ke změně, aktualizovat motivační systém, shromáždit personální a finanční zdroje, vytvořit příslušný akční plán.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Proceedings of the International Scientific Conference "Customer Relationship Management '06"
ISBN
80-7194-909-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
260-265
Publisher name
University of Pardubice
Place of publication
University of Pardubice
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—