All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Development of Human Resources as One of Basic Pillar of CRM

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F06%3A00004326" target="_blank" >RIV/00216275:25310/06:00004326 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Development of Human Resources as One of Basic Pillar of CRM

  • Original language description

    Success of CRM innovation depends in crucial way on professional approach to the work of appropriate employees, on their motivation but also on their systematic and consistent measurement of their performance. Active participation of all employees in this transformation is fundamental condition for success. Customer Insight, Drive to Achieve, Decisiveness, Breakthrough Thinking, Teamwork, Leadership and Coaching belongs to the most desirable attributes of workforce from the CRM point of view. These attributes can than help in selection of candidates and in formation of team, which will be focused on customers´ needs, which will be able to realize CRM processes and to utilize CRM technologies. If executive wants to manage successfully changes which CRMinnovation breeds it should: to create vision of change and explain it to employees, to ensure needed knowledge for change, to actualize stimulation system, to collect personal and financial resources, to create corresponding action plan.

  • Czech name

    Rozvoj lidských zdrojů jako jeden ze základních pilířů CRM

  • Czech description

    Úspěch inovace CRM bude rozhodujícím způsobem záviset na profesionálním přístupu k práci příslušných pracovníků podniku, na jejich motivaci ale také na jejich systematickém a konzistentním měření jejich výkonu. Zásadní podmínkou pro úspěch je aktivní účast všech zaměstnanců na této přeměně. Mezi nejžádanější charakteristiky pracovní síly z pohledu CRM patří: Customer Insight, Drive to Achieve, Decisiveness, Breakthrough Thinking, Teamwork, Leadership and Coaching. Tyto charakteristiky pak mohou pomoci při výběru kandidátů a formování týmu, který bude koncentrován na potřeby zákazníka, bude schopen realizovat procesy CRM a využít potenciál technologie CRM. Pokud chce vedení změny, které sebou přináší inovace CRM úspěšně řídit a maximálně snížit odpor pracovníků k těmto změnám, mělo by: vytvořit a pracovníkům podniku vysvětlit vizi změny, zabezpečit znalosti potřebné ke změně, aktualizovat motivační systém, shromáždit personální a finanční zdroje, vytvořit příslušný akční plán.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of the International Scientific Conference "Customer Relationship Management '06"

  • ISBN

    80-7194-909-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    6

  • Pages from-to

    260-265

  • Publisher name

    University of Pardubice

  • Place of publication

    University of Pardubice

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article