All
All

What are you looking for?

All
Projects
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Value Criteria and CRM

Result description

The aim of CRM is to build up the relationship with valuable customers. Therefore customer value and profitability (as the basic of customer value), are the important characteristics for customer differentiation. In the article the ways of value and profitability measurements are reviewed in context of CRM literature, standard definition of these characteristics and their understanding in business practice.

Keywords

CRMvaluecustomet valueprofitability

The result's identifiers

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hodnotová kritéria a CRM

  • Original language description

    Úkolem CRM je budovat vztahy s hodnotnými zákazníky. Proto jsou hodnota a ziskovost (jako základ hodnoty zákazníka) důležité proměnné pro segmentací zákazníků. V článku jsou konfronotvány způsoby měření hodnoty a ziskovosti v kontextu literatury věnovanéCRM a standardní definice těchto měřítek a jejich chápání v podnikové praxi.

  • Czech name

    Hodnotová kritéria a CRM

  • Czech description

    Úkolem CRM je budovat vztahy s hodnotnými zákazníky. Proto jsou hodnota a ziskovost (jako základ hodnoty zákazníka) důležité proměnné pro segmentací zákazníků. V článku jsou konfronotvány způsoby měření hodnoty a ziskovosti v kontextu literatury věnovanéCRM a standardní definice těchto měřítek a jejich chápání v podnikové praxi.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Sborník z konference "Moderné prístupy k manažmentu podniku"

  • ISBN

    80-227-2509-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    5

  • Pages from-to

    412-416

  • Publisher name

    Slovenská technická univerzita v Bratislave

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Sep 13, 2006

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article