Customer store attitudes and store loyalty in the framework of customer value and CRM performance
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24310%2F06%3A%401389014" target="_blank" >RIV/46747885:24310/06:@1389014 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Customer store attitudes and store loyalty in the framework of customer value and CRM performance
Original language description
The paper discusses the possible applicability of customer value and CRM concepts in the conditions of clothing retailing in the Czech Republic. It aims to explore dimensions of customer value by exploring customers' store attitudes and their satisfaction with selected retail formats. The objective of CRM is to build a strong relationship with customers by providing a superior customer value in order to increase customers' satisfaction and their loyalty. Customer store attitudes and store loyalty were in the centre of attention of the research on customer store type perception conducted in spring 2006. It was assumed that the retail mix dimensions that are perceived (evaluated) by the customers the most positive (the best) and the most important, are the dimensions of customer value that significantly contribute to customer satisfaction and loyalty and thus to a better CRM performance which should naturally bring more sales and more profit.
Czech name
Postoje a loajalita zákazníků k prodejnám v rámci konceptu hodnoty zákazníka a CRM
Czech description
"Článek se zabývá problematikou CRM a hodnoty zákazníka v podmínkách maloobchodu prodejen oděvním zbožím v České republice. Využívá atributy charakterizující typ maloobchodní jednotky jako např. sortiment zboží, cena, módnost a kvalita zboží, velikostnísortiment, pořád něco nového v nabídce zboží, prostředí prodejny, služby a obsluha pro ověření jejich vlivu na spokojenost a postoje zákazníků i na jejich loajalitu ve vztahu ke zvoleným typům prodejen. Za tímto účelem byl v roce 2006 proveden výzkum zaměřený na zjištění postojů a četnosti nákupů ve čtyřech zvolených typech prodejen oděvním zbožím: Tescu nebo obchodním domě, tzv. prodejnách ""střed"" (prodejna s pozicí mezi butikem a diskontní prodejnou), buticích a diskontních prodejnách. Výzkumu se zúčastnilo 638 respondentů z různých měst České republiky. Získané výsledky byly zkoumány ve vztahu k velikosti měst a příjmovým kategoriím respondentů. Výzkum prokázal, že existuje určitá polarizace a segmentace zákazníků ve vztahu k jedno
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
E+M Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
15
Pages from-to
120-134
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—