Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005898" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005898 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises.
Original language description
The aim of the paper is to develop the theoretical approach to the estimation of customer value to the firm and furthermore to brief about the current stage of customer value and profitability tracking and measuring in selected Czech enterprises. For customer value to the firm specification the aimed literature search is used. By means of interviews of competent managers the nowadays situation in customer value and profitability assessment was searched. The research was done last year in selected B-to-Benterprises. Although the major part of managers takes intuitively not only customers current benefits but their future potential into account, they do not try to quantify the customer value to the firm. Respondents are aware that used indicators reflect neither customers´ actual economic benefits nor potential ones and moreover are misguided. Most of addressed managers concur, that the profitability of various markets and customers is different due to different revenues and expenses. T
Czech name
Zjišťování hodnoty zákazníka ve vybraných českých podnicích.
Czech description
Cílem příspěvku bylo seznámit s teoretickými přístupy k zjišťování hodnoty zákazníka pro podnik a dále s výsledky zkoumání současného způsobu jejího zjišťování ve vybraných českých podnicích. Pro vymezení hodnoty a ziskovosti zákazníka je využita literární rešerše. Pro zjištění současné situace při sledování hodnoty a ziskovosti zákazníků byly využity rozhovory s příslušnými manažery. Výzkum byl realizován v loňském roce ve vybraných podnicích na B-to-B trzích. Ačkoliv většina manažerů zohledňuje intuitivně nejen současné, ale i potenciální přínosy jednotlivých zákazníků, nesnaží se kvantifikovat jejich hodnotu. Manažeři si uvědomují, že jimi používané indikátory nevypovídají dostatečně o skutečném aktuálním ani potenciálním ekonomickém přínosu zákazníků pro podnik a jsou zavádějící. Většina dotazovaných se shodla, že jednotlivé trhy i zákazníci se svou ziskovostí liší, a to díky různým výnosům i vynaloženým nákladům. Rozdíly ve výnosech a nákladech jsou způsobeny mnoha faktory, které
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Economics and Management
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
LT - LITHUANIA
Number of pages
7
Pages from-to
439-445
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—