All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005898" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005898 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Estimation of Customer Value to the Firm in Selected Czech Enterprises.

  • Original language description

    The aim of the paper is to develop the theoretical approach to the estimation of customer value to the firm and furthermore to brief about the current stage of customer value and profitability tracking and measuring in selected Czech enterprises. For customer value to the firm specification the aimed literature search is used. By means of interviews of competent managers the nowadays situation in customer value and profitability assessment was searched. The research was done last year in selected B-to-Benterprises. Although the major part of managers takes intuitively not only customers current benefits but their future potential into account, they do not try to quantify the customer value to the firm. Respondents are aware that used indicators reflect neither customers´ actual economic benefits nor potential ones and moreover are misguided. Most of addressed managers concur, that the profitability of various markets and customers is different due to different revenues and expenses. T

  • Czech name

    Zjišťování hodnoty zákazníka ve vybraných českých podnicích.

  • Czech description

    Cílem příspěvku bylo seznámit s teoretickými přístupy k zjišťování hodnoty zákazníka pro podnik a dále s výsledky zkoumání současného způsobu jejího zjišťování ve vybraných českých podnicích. Pro vymezení hodnoty a ziskovosti zákazníka je využita literární rešerše. Pro zjištění současné situace při sledování hodnoty a ziskovosti zákazníků byly využity rozhovory s příslušnými manažery. Výzkum byl realizován v loňském roce ve vybraných podnicích na B-to-B trzích. Ačkoliv většina manažerů zohledňuje intuitivně nejen současné, ale i potenciální přínosy jednotlivých zákazníků, nesnaží se kvantifikovat jejich hodnotu. Manažeři si uvědomují, že jimi používané indikátory nevypovídají dostatečně o skutečném aktuálním ani potenciálním ekonomickém přínosu zákazníků pro podnik a jsou zavádějící. Většina dotazovaných se shodla, že jednotlivé trhy i zákazníci se svou ziskovostí liší, a to díky různým výnosům i vynaloženým nákladům. Rozdíly ve výnosech a nákladech jsou způsobeny mnoha faktory, které

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Economics and Management

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    LT - LITHUANIA

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    439-445

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database