Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005921" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005921 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.
Original language description
The aim of this article is to summarize the results of qualitative research which was focused to assess the use of particular types of marketing strategies in selected Czech enterprises and exploitation of different marketing tools for differentiated care about customers. This qualitative research was done in selected business areas by University of Pardubice by method of individual depth interview in last year. The survey was done in 58 business areas in both B-to-B and B-to-C markets. The research showed that the companies operating on B2C markets apply mostly strategy of targeting to market segments or to market sub-segments. All selected companies operating on B2B markets apply CRM strategy individualised care about single customers according to their needs on the basis of actual and strategic customer?s value to a company and length of relationship. The way of care about these groups of customers differs in manner of contact with customers, promptitude in order fulfilment and deli
Czech name
Diferenciace péče o zákazníky ve vybraných češných podnicích.
Czech description
Cílem tohoto příspěvku je shrnout výsledky kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na zjišťování míry uplatnění jednotlivých typů marketingových strategií ve vybraných podnicích v České republice a využití různých nástrojů marketingové strategie pro diferenciaci péče o zákazníky. Cílem tohoto výzkumu bylo zejména zmapovat: ? Zda podniky v České republice uplatňují strategii masového marketingu nebo strategii cílení na segmenty trhu nebo subsegmenty trhu nebo strategii individualizované péče o trh (strategii CRM) a jaká je míra diferenciace nabídky a péče o trh. ? Podle jakých kritérií podniky diferencují nabídku a péči o cílové segmenty trhu a zákazníky (potřeby a požadavky zákazníků, délka vztahu se zákazníkem, loajalita zákazníků, podíl na výdajíchzákazníka, hodnota zákazníka pro podnik atd.) a která z těchto kritérií diferenciace jsou rozhodující při rozhodování o marketingové strategii, o nabídce výrobků, službách, způsobu distribuce a marketingové komunikace. ? Jaké nástroje ma
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Economics and Management
ISSN
1822-6515
e-ISSN
—
Volume of the periodical
12
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
LT - LITHUANIA
Number of pages
8
Pages from-to
424-431
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—