All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005921" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005921 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Differentiation of Care about Customers in Selected Czech Enterprises.

  • Original language description

    The aim of this article is to summarize the results of qualitative research which was focused to assess the use of particular types of marketing strategies in selected Czech enterprises and exploitation of different marketing tools for differentiated care about customers. This qualitative research was done in selected business areas by University of Pardubice by method of individual depth interview in last year. The survey was done in 58 business areas in both B-to-B and B-to-C markets. The research showed that the companies operating on B2C markets apply mostly strategy of targeting to market segments or to market sub-segments. All selected companies operating on B2B markets apply CRM strategy individualised care about single customers according to their needs on the basis of actual and strategic customer?s value to a company and length of relationship. The way of care about these groups of customers differs in manner of contact with customers, promptitude in order fulfilment and deli

  • Czech name

    Diferenciace péče o zákazníky ve vybraných češných podnicích.

  • Czech description

    Cílem tohoto příspěvku je shrnout výsledky kvalitativního výzkumu, který byl zaměřen na zjišťování míry uplatnění jednotlivých typů marketingových strategií ve vybraných podnicích v České republice a využití různých nástrojů marketingové strategie pro diferenciaci péče o zákazníky. Cílem tohoto výzkumu bylo zejména zmapovat: ? Zda podniky v České republice uplatňují strategii masového marketingu nebo strategii cílení na segmenty trhu nebo subsegmenty trhu nebo strategii individualizované péče o trh (strategii CRM) a jaká je míra diferenciace nabídky a péče o trh. ? Podle jakých kritérií podniky diferencují nabídku a péči o cílové segmenty trhu a zákazníky (potřeby a požadavky zákazníků, délka vztahu se zákazníkem, loajalita zákazníků, podíl na výdajíchzákazníka, hodnota zákazníka pro podnik atd.) a která z těchto kritérií diferenciace jsou rozhodující při rozhodování o marketingové strategii, o nabídce výrobků, službách, způsobu distribuce a marketingové komunikace. ? Jaké nástroje ma

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Economics and Management

  • ISSN

    1822-6515

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    12

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    LT - LITHUANIA

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

    424-431

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database