Modern Conception of the Value for a Customer in CRM
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005931" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005931 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Modern Conception of the Value for a Customer in CRM
Original language description
The key element of customer relationship management is efficient creation of value to customers. The exceptional, unique solution of customer problem has to be found in order to increase contribution and lower expenses from the customer?s point of view.Therefore, it is essential to analyze provided value, in detail, and to find ways how to enlarge its value. The paper characterizes particular elements of the value for a customer and emphasizes the importance of tracking customer?s costs, which is oftenneglected. Next, chosen key principles of managing (enlarging) value of offer provided to customers within CRM.
Czech name
Moderní pojetí hodnoty pro zákazníka v rámci CRM
Czech description
Klíčovým prvkem řízení vztahů se zákazníky je efektivní vytváření hodnoty pro zákazníky. Je třeba hledat mimořádné, jedinečné řešení zákaznických problémů, které zvyšuje přínosy a zmenšuje náklady z pohledu zákazníků. Z tohoto hlediska je nezbytné poskytovanou hodnotu podrobně analyzovat a hledat cesty k jejímu rozšiřování. Příspěvek charakterizuje jednotlivé složky hodnoty pro zákazníka a vyzvedává význam sledování nákladů zákazníka, které je často opomíjeno. V navazující části jsou shrnuty vybrané klíčové principy řízení (rozšiřování) hodnoty nabídky poskytované zákazníkům v rámci CRM.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Customer Relationship Management ´07
ISBN
978-80-7395-016-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
72-78
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
—
Event date
—
Type of event by nationality
—
UT code for WoS article
—