All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Modern Conception of the Value for a Customer in CRM

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005931" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005931 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Modern Conception of the Value for a Customer in CRM

  • Original language description

    The key element of customer relationship management is efficient creation of value to customers. The exceptional, unique solution of customer problem has to be found in order to increase contribution and lower expenses from the customer?s point of view.Therefore, it is essential to analyze provided value, in detail, and to find ways how to enlarge its value. The paper characterizes particular elements of the value for a customer and emphasizes the importance of tracking customer?s costs, which is oftenneglected. Next, chosen key principles of managing (enlarging) value of offer provided to customers within CRM.

  • Czech name

    Moderní pojetí hodnoty pro zákazníka v rámci CRM

  • Czech description

    Klíčovým prvkem řízení vztahů se zákazníky je efektivní vytváření hodnoty pro zákazníky. Je třeba hledat mimořádné, jedinečné řešení zákaznických problémů, které zvyšuje přínosy a zmenšuje náklady z pohledu zákazníků. Z tohoto hlediska je nezbytné poskytovanou hodnotu podrobně analyzovat a hledat cesty k jejímu rozšiřování. Příspěvek charakterizuje jednotlivé složky hodnoty pro zákazníka a vyzvedává význam sledování nákladů zákazníka, které je často opomíjeno. V navazující části jsou shrnuty vybrané klíčové principy řízení (rozšiřování) hodnoty nabídky poskytované zákazníkům v rámci CRM.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Customer Relationship Management ´07

  • ISBN

    978-80-7395-016-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    7

  • Pages from-to

    72-78

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

  • Event date

  • Type of event by nationality

  • UT code for WoS article