All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005934" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005934 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.

  • Original language description

    It is more and more difficult for the company to succeed in the current high-competitive environment. From this reason firms started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) based on customer value more than conceptionof mass marketing. Implementation of CRM strategy means that must be changed way of management not only marketing and selling processes but all business processes including logistic as well. It is necessary to ensure that both sides (customers and firm)obtain their value. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methods supporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the termQuick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with th

  • Czech name

    Quick Response a CPFR jako nástroje diferencovaného řízení vztahů se zákazníky

  • Czech description

    V současném velmi konkurenčním prostředí je pro podniky čím dál obtížnější uspět . Z tohoto důvody začaly podniky místo koncepce masového marketingu prosazovat strategii diferncovaného CRM na základě hodnoty zákazníka. Implementace strategie CRM znamená,že musí být změměn způsob řízení nejen marketingu a prodejních procesů, ale všechny podnikové procesy včetně logistických. Je nezbytné zabezpečit, aby hodnotu získaly obě strany (zákazník a firma). QR a CPFR jsou příklady vhodných metod, které podporujízvyšování hodnoty zákazníka. Tyto metody mají hodně společného, avšak v konečném efektu je třeba považovat QR za širší. V první části příspěvku jsou uvedeny principy obou metod. V další části pak jednotlivé kroky CPFR implementace a jejich obsah. Autorky zdůrazňují fakt, že forma a těsnost spolupráce v dodavatelském řetězci závisí na hodnotě zákazníka pro podnik. V závěru příspěvku jsou zmíněny možnosti měření výkonnosti logistických činností.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AH - Economics

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2007

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Logistic-marketing Aspects of the Enterprise Management

  • ISSN

    1428-1600

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    1

  • Issue of the periodical within the volume

    8

  • Country of publishing house

    PL - POLAND

  • Number of pages

    9

  • Pages from-to

    276-285

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database