Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25310%2F07%3A00005934" target="_blank" >RIV/00216275:25310/07:00005934 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Quick Response and CPFR as Tools of Differentiated Customer Relationship Management.
Original language description
It is more and more difficult for the company to succeed in the current high-competitive environment. From this reason firms started to enforce strategy of differentiated Customer relationship management (CRM) based on customer value more than conceptionof mass marketing. Implementation of CRM strategy means that must be changed way of management not only marketing and selling processes but all business processes including logistic as well. It is necessary to ensure that both sides (customers and firm)obtain their value. Methods Quick Response (QR) a Collaborative Planning, Forecasting and Replenishment (CPFR) are examples of suitable methods supporting raising of customer value. These methods have a lot of commonality but in ultimate effect the termQuick Response must be considered as broader one. While Quick Response method represents conception of ordering and setting of business processes for securing of flexible, efficient and effective satisfying of customers in accord with th
Czech name
Quick Response a CPFR jako nástroje diferencovaného řízení vztahů se zákazníky
Czech description
V současném velmi konkurenčním prostředí je pro podniky čím dál obtížnější uspět . Z tohoto důvody začaly podniky místo koncepce masového marketingu prosazovat strategii diferncovaného CRM na základě hodnoty zákazníka. Implementace strategie CRM znamená,že musí být změměn způsob řízení nejen marketingu a prodejních procesů, ale všechny podnikové procesy včetně logistických. Je nezbytné zabezpečit, aby hodnotu získaly obě strany (zákazník a firma). QR a CPFR jsou příklady vhodných metod, které podporujízvyšování hodnoty zákazníka. Tyto metody mají hodně společného, avšak v konečném efektu je třeba považovat QR za širší. V první části příspěvku jsou uvedeny principy obou metod. V další části pak jednotlivé kroky CPFR implementace a jejich obsah. Autorky zdůrazňují fakt, že forma a těsnost spolupráce v dodavatelském řetězci závisí na hodnotě zákazníka pro podnik. V závěru příspěvku jsou zmíněny možnosti měření výkonnosti logistických činností.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AH - Economics
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA402%2F06%2F0577" target="_blank" >GA402/06/0577: Increase of Company Performance Efficiency Through Differentiated CRM on a Basis of Customer Actual and Potential Value to a Company</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2007
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Logistic-marketing Aspects of the Enterprise Management
ISSN
1428-1600
e-ISSN
—
Volume of the periodical
1
Issue of the periodical within the volume
8
Country of publishing house
PL - POLAND
Number of pages
9
Pages from-to
276-285
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—