All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ramona ? a revolutionary locomotive with frame construction

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008754" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008754 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    RAMONA - revoluční lokomotiva rámové konstrukce

  • Original language description

    V poslední době se v oblasti konstrukce železničních kolejových vozidel, konkrétně pak elektrických lokomotiv, ustálila koncepce vozidel s podvozky, u kterých skříň lokomotivy obvykle spočívá na dvou podvozcích. U vozidel pro vysoké rychlosti je pak zároveň patrná snaha o minimalizaci podílu nevypružených hmot. Některé vysokorychlostní jednotky tak mají trakční motory uchycené přímo na skříni. V těchto případech již rám podvozku či rozdělení vypružení na primární a sekundární pozbývá svého původního významu. Logickým vyvrcholením tohoto trendu je úplné odstranění podvozků a vytvoření lokomotivy rámového typu. V polovině 90. let vznikla v plzeňské Škodě první studie elektrické lokomotivy, vybavené revolučním pojezdem, který zcela opouští klasické podvozkové uspořádání. Jelikož se tedy jedná o lokomotivu rámové konstrukce, byla tato pracovně označena jako Ramona. Tento příspěvek se zabývá simulačními výpočty jízdních a vodicích vlastností takto uspořádané lokomotivy.

  • Czech name

    RAMONA - revoluční lokomotiva rámové konstrukce

  • Czech description

    V poslední době se v oblasti konstrukce železničních kolejových vozidel, konkrétně pak elektrických lokomotiv, ustálila koncepce vozidel s podvozky, u kterých skříň lokomotivy obvykle spočívá na dvou podvozcích. U vozidel pro vysoké rychlosti je pak zároveň patrná snaha o minimalizaci podílu nevypružených hmot. Některé vysokorychlostní jednotky tak mají trakční motory uchycené přímo na skříni. V těchto případech již rám podvozku či rozdělení vypružení na primární a sekundární pozbývá svého původního významu. Logickým vyvrcholením tohoto trendu je úplné odstranění podvozků a vytvoření lokomotivy rámového typu. V polovině 90. let vznikla v plzeňské Škodě první studie elektrické lokomotivy, vybavené revolučním pojezdem, který zcela opouští klasické podvozkové uspořádání. Jelikož se tedy jedná o lokomotivu rámové konstrukce, byla tato pracovně označena jako Ramona. Tento příspěvek se zabývá simulačními výpočty jízdních a vodicích vlastností takto uspořádané lokomotivy.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    JO - Land transport systems and equipment

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2009

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009

  • ISBN

    978-80-7395-199-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

  • Publisher name

    Univerzita Pardubice

  • Place of publication

    Pardubice

  • Event location

    Česká Třebová

  • Event date

    Sep 22, 2009

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article