Ramona ? a revolutionary locomotive with frame construction
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216275%3A25510%2F09%3A00008754" target="_blank" >RIV/00216275:25510/09:00008754 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
RAMONA - revoluční lokomotiva rámové konstrukce
Original language description
V poslední době se v oblasti konstrukce železničních kolejových vozidel, konkrétně pak elektrických lokomotiv, ustálila koncepce vozidel s podvozky, u kterých skříň lokomotivy obvykle spočívá na dvou podvozcích. U vozidel pro vysoké rychlosti je pak zároveň patrná snaha o minimalizaci podílu nevypružených hmot. Některé vysokorychlostní jednotky tak mají trakční motory uchycené přímo na skříni. V těchto případech již rám podvozku či rozdělení vypružení na primární a sekundární pozbývá svého původního významu. Logickým vyvrcholením tohoto trendu je úplné odstranění podvozků a vytvoření lokomotivy rámového typu. V polovině 90. let vznikla v plzeňské Škodě první studie elektrické lokomotivy, vybavené revolučním pojezdem, který zcela opouští klasické podvozkové uspořádání. Jelikož se tedy jedná o lokomotivu rámové konstrukce, byla tato pracovně označena jako Ramona. Tento příspěvek se zabývá simulačními výpočty jízdních a vodicích vlastností takto uspořádané lokomotivy.
Czech name
RAMONA - revoluční lokomotiva rámové konstrukce
Czech description
V poslední době se v oblasti konstrukce železničních kolejových vozidel, konkrétně pak elektrických lokomotiv, ustálila koncepce vozidel s podvozky, u kterých skříň lokomotivy obvykle spočívá na dvou podvozcích. U vozidel pro vysoké rychlosti je pak zároveň patrná snaha o minimalizaci podílu nevypružených hmot. Některé vysokorychlostní jednotky tak mají trakční motory uchycené přímo na skříni. V těchto případech již rám podvozku či rozdělení vypružení na primární a sekundární pozbývá svého původního významu. Logickým vyvrcholením tohoto trendu je úplné odstranění podvozků a vytvoření lokomotivy rámového typu. V polovině 90. let vznikla v plzeňské Škodě první studie elektrické lokomotivy, vybavené revolučním pojezdem, který zcela opouští klasické podvozkové uspořádání. Jelikož se tedy jedná o lokomotivu rámové konstrukce, byla tato pracovně označena jako Ramona. Tento příspěvek se zabývá simulačními výpočty jízdních a vodicích vlastností takto uspořádané lokomotivy.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JO - Land transport systems and equipment
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1M0519" target="_blank" >1M0519: Research Centre of Rail Vehicles</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
XIX. konference s mezinárodní účastí Současné problémy v kolejových vozidlech 2009
ISBN
978-80-7395-199-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
—
Publisher name
Univerzita Pardubice
Place of publication
Pardubice
Event location
Česká Třebová
Event date
Sep 22, 2009
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—