All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Methodology for the Determination of the Friction Coefficient after Polishing - Concrete Roads

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APR28917" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PR28917 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Metodika pro stanovení součinitele tření po ohlazení - cementobetonové kryty

  • Original language description

    Metodika se zabývá stanovením součinitele tření po provedení laboratorního ohlazování. Tato zkouška je popsána v ČSN EN 12697-49, norma ale neurčuje, jak správně vyhodnotit výsledky. Metodika tedy doplňuje normu o podrobnější zkušební postup a způsob vyhodnocení výsledků. Obsahuje také přepočet součinitele tření po ohlazení na součinitel podélného tření, který je běžně měřen dynamickým meřicím zařízením na vozovce, a také vztah mezi laboratorním ohlazováním a dopravním zatžením. ČSN EN 12697-49 je určena pro zkoušky asfaltových směsí, metodika popisuje specifika a podmínky pro zkoušení vzorků z cementobetonových krytů.

  • Czech name

    Metodika pro stanovení součinitele tření po ohlazení - cementobetonové kryty

  • Czech description

    Metodika se zabývá stanovením součinitele tření po provedení laboratorního ohlazování. Tato zkouška je popsána v ČSN EN 12697-49, norma ale neurčuje, jak správně vyhodnotit výsledky. Metodika tedy doplňuje normu o podrobnější zkušební postup a způsob vyhodnocení výsledků. Obsahuje také přepočet součinitele tření po ohlazení na součinitel podélného tření, který je běžně měřen dynamickým meřicím zařízením na vozovce, a také vztah mezi laboratorním ohlazováním a dopravním zatžením. ČSN EN 12697-49 je určena pro zkoušky asfaltových směsí, metodika popisuje specifika a podmínky pro zkoušení vzorků z cementobetonových krytů.

Classification

  • Type

    N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20101 - Civil engineering

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TA02030479" target="_blank" >TA02030479: Introduction of laboratory test method according to prEN 12697-49 to determinate the skid resistance and its development depending on traffic loading to decrease traffic accidents and to prolong life-time of pavement wearing courses</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Internal product ID

    WS metodika CB

  • Regulation ID

    141/2016-710-VV/2

  • Technical parameters

    141/2016-710-VV/2

  • Economical parameters

    Na úsecích pozemních komunikací s protismykovými vlastnostmi povrchu vozovky, které nesplňují požadované hodnocení pro provozní způsobilost, byla prokázána násobně zvýšená dopravní nehodovost. Na těchto úsecích by měly být obnoveny protismykové vlastnosti údržbovými technologiemi – jemné frézování, broušení diamantovými kotouči, tryskání ocelovými kuličkami atd. Při použití nevhodného kameniva do betonu pro cementobetonový kryt vozovky, hlavně hrubého kameniva s nízkou odolností proti ohlazení, může tento stav nastat v krátkém čase po uvedení nové vozovky do provozu. Tím se ale vozovka ve svém životním cyklu velmi prodraží. Pokud ale ještě před výstavbou nebo opravou budou vlastnosti různých druhů kameniva a případně i jejich směsí předem ověřeny zkouškou stanovení součinitele tření po ohlazování, tak bude možné zvolit optimální kamenivo pro cementobetonový kryt daného úseku na základě znalosti dopravního zatížení a požadavku na kvalitu protismykových vlastností. Výsledkem bude nejen ekonomická úspora v živo

  • Certification body designation

    Ministerstvo dopravy ČR nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 Praha 1 110 15

  • Date of certification

  • Method of use

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů