The Methodology for the Determination of the Friction Coefficient after Polishing - Aggregate
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26110%2F17%3APR28918" target="_blank" >RIV/00216305:26110/17:PR28918 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika pro stanovení součinitele tření po ohlazení - kamenivo
Original language description
Metodika se zabývá stanovením součinitele tření po provedení laboratorního ohlazování. Tato zkouška je popsána v ČSN EN 12697-49, norma ale neurčuje, jak správně vyhodnotit výsledky. ČSN EN 12697-49 je také určena pro zkoušky asfaltových směsí, metodika popisuje specifika a podmínky pro zkoušení kameniva. Metodika tedy doplňuje normu o podrobnější zkušební postup a způsob vyhodnocení výsledků. Obsahuje také přepočet součinitele tření po ohlazení na hodnotu ohladitelnosti kameniva (PSV), která je běžně měřena pro kontrolu kvality použitého kameniva.
Czech name
Metodika pro stanovení součinitele tření po ohlazení - kamenivo
Czech description
Metodika se zabývá stanovením součinitele tření po provedení laboratorního ohlazování. Tato zkouška je popsána v ČSN EN 12697-49, norma ale neurčuje, jak správně vyhodnotit výsledky. ČSN EN 12697-49 je také určena pro zkoušky asfaltových směsí, metodika popisuje specifika a podmínky pro zkoušení kameniva. Metodika tedy doplňuje normu o podrobnější zkušební postup a způsob vyhodnocení výsledků. Obsahuje také přepočet součinitele tření po ohlazení na hodnotu ohladitelnosti kameniva (PSV), která je běžně měřena pro kontrolu kvality použitého kameniva.
Classification
Type
N<sub>metC</sub> - Methodology certified by the authorised body
CEP classification
—
OECD FORD branch
20101 - Civil engineering
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TA02030479" target="_blank" >TA02030479: Introduction of laboratory test method according to prEN 12697-49 to determinate the skid resistance and its development depending on traffic loading to decrease traffic accidents and to prolong life-time of pavement wearing courses</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Internal product ID
WS metodika AGG
Regulation ID
141/2016-710-VV/1
Technical parameters
141/2016-710-VV/1
Economical parameters
Rozšířením zkušební metody stanovení součinitele tření po ohlazení podle ČSN EN 12697-49 by se podstatně zvýšila spolehlivost zjišťování ohladitelnosti kameniva, což je zásadní parametr pro kvalitu protismykových vlastností povrchu vozovky a tím i bezpečnosti silničního provozu. Současná přesnost zjišťování parametru ohladitelnosti kameniva PSV je velmi závislá na přesnosti provedení zkoušky a zkušenosti operátora, což vede k rozdílným hodnotám PSV na vzorcích stejného kameniva provedené v různých laboratořích. Nově popsaná zkouška je z velké části zautomatizovaná, takže lidský faktor je eliminován a opakovatelnost je velmi dobrá. To by zabránilo dnešním problémům, kdy do obrusné vrstvy je použito kamenivo s chybně stanovenou ohladitelností PSV, dochází k rychlé ztrátě protismykových vlastností povrchu vozovky a ke zvýšené nehodovosti. Takže ekonomická úspora v podobě snížení nehodovosti je značná. Přitom nová zkušební metoda přináší s vynaložením stejných finančních prostředků na provedení zkoušky podstatně
Certification body designation
Ministerstvo dopravy nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12 Praha 1 110 15
Date of certification
—
Method of use
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů