Methodology for measuring the transverse displacement motorcycle
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216305%3A26610%2F14%3APU108683" target="_blank" >RIV/00216305:26610/14:PU108683 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Metodika měření příčného přemístění motocyklu
Original language description
Motorkáři patří v silničním provozu mezi nejzranitelnější účastníky pohybující se na komunikaci. Pokud dojde k nehodě nebo havárii motocyklu dochází u motorkáře dosti často k těžkým zraněním. Při následném posuzování těchto nehod je jedním z důležitých parametrů hodnota příčného přemístění motocyklu, resp. doba, za kterou je jezdec schopen provést na motocyklu vyhýbací manévr. Tato hodnota je důležitá pro stanovení možnosti odvrácení dané kolize. Tento článek se zabývá měřením příčného přemístění motocyklu. Jde hlavně o stanovení vhodné metody měření, která bude relativně jednoduše proveditelná a bude poskytovat natolik přesné údaje, které je možné aplikovat v soudně inženýrské praxi, především pro tvorbu znaleckých posudků. Metody uvedené v tomto příspěvku jsou založeny na v dvou různých přístupech. První metoda je založena na odečítání času nutného pro provedení příčného přemíst
Czech name
Metodika měření příčného přemístění motocyklu
Czech description
Motorkáři patří v silničním provozu mezi nejzranitelnější účastníky pohybující se na komunikaci. Pokud dojde k nehodě nebo havárii motocyklu dochází u motorkáře dosti často k těžkým zraněním. Při následném posuzování těchto nehod je jedním z důležitých parametrů hodnota příčného přemístění motocyklu, resp. doba, za kterou je jezdec schopen provést na motocyklu vyhýbací manévr. Tato hodnota je důležitá pro stanovení možnosti odvrácení dané kolize. Tento článek se zabývá měřením příčného přemístění motocyklu. Jde hlavně o stanovení vhodné metody měření, která bude relativně jednoduše proveditelná a bude poskytovat natolik přesné údaje, které je možné aplikovat v soudně inženýrské praxi, především pro tvorbu znaleckých posudků. Metody uvedené v tomto příspěvku jsou založeny na v dvou různých přístupech. První metoda je založena na odečítání času nutného pro provedení příčného přemíst
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
JR - Other machinery industry
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Soudní inženýrství
ISSN
1211-443X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
24
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
5
Pages from-to
322-327
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—