Development of social competences for sustainable future in higher education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00237752%3A_____%2F19%3AN0000017" target="_blank" >RIV/00237752:_____/19:N0000017 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://www.icolleconference.cz/files/345-icolle-2019-fv.pdf" target="_blank" >https://www.icolleconference.cz/files/345-icolle-2019-fv.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Rozvoj sociálních kompetencí v rámci vysokoškolského vzdělání pro udržitelnou budoucnost.
Original language description
V našem příspěvku čtenáře seznamujeme s prvními výsledky projektu DASCHE, který je realizován v rámci programu Erasmus+. Hlavním řešitelem projektu je SGH Warsaw School of Economics.Projekt je realizován ve spolupráci Universitaet Bremen (Německo), Akademiskas Informacijas Centrs (Lotyšsko), Centra pro studium vysokého školství, v.v.i. (Česká republika), University of Durham (Spojené království) a Universiteit Twente (Nizozemsko). Cílem projektu DASCHE je analýza způsobů, jakými lze sociální kompetence formovat na vysokých školách ve vybraných evropských zemích. Projekt hledá odpovědi na otázky, zda a jak je o sociálních kompetencích uvažováno v rámci strategických dokumentů, jak se odráží rozvíjení sociálních kompetencí při zajišťování kvality vysokoškolské výuky. V našem článku chceme ukázat, jakým způsobem jsou sociální kompetence vnímané ve vybraných evropských zemích. Dále se zaměřujeme na příklady rozvíjení sociálních kompetencí na vysokých školách. Článkem také chceme otevřít diskusi o rozvoji sociálních kompetencí na vysokých školách v českém a evropském prostoru. Prezentovaná zjištění vycházejí z kvalitativního výzkumu (formou sondy), který byl prováděn v 6 evropských zemích na vybraných univerzitách. Kombinovali jsme studium dokumentů, polostrukturované rozhovory a focus groups s managementem vysokých škol, učiteli a studenty. Článek ukazuje vybrané příklady dobré praxe ve vývoji sociálních kompetencí. Na závěr přinášíme doporučení, jak pracovat s konceptem sociálních kompetencíve vysokoškolském prostředí.
Czech name
Rozvoj sociálních kompetencí v rámci vysokoškolského vzdělání pro udržitelnou budoucnost.
Czech description
V našem příspěvku čtenáře seznamujeme s prvními výsledky projektu DASCHE, který je realizován v rámci programu Erasmus+. Hlavním řešitelem projektu je SGH Warsaw School of Economics.Projekt je realizován ve spolupráci Universitaet Bremen (Německo), Akademiskas Informacijas Centrs (Lotyšsko), Centra pro studium vysokého školství, v.v.i. (Česká republika), University of Durham (Spojené království) a Universiteit Twente (Nizozemsko). Cílem projektu DASCHE je analýza způsobů, jakými lze sociální kompetence formovat na vysokých školách ve vybraných evropských zemích. Projekt hledá odpovědi na otázky, zda a jak je o sociálních kompetencích uvažováno v rámci strategických dokumentů, jak se odráží rozvíjení sociálních kompetencí při zajišťování kvality vysokoškolské výuky. V našem článku chceme ukázat, jakým způsobem jsou sociální kompetence vnímané ve vybraných evropských zemích. Dále se zaměřujeme na příklady rozvíjení sociálních kompetencí na vysokých školách. Článkem také chceme otevřít diskusi o rozvoji sociálních kompetencí na vysokých školách v českém a evropském prostoru. Prezentovaná zjištění vycházejí z kvalitativního výzkumu (formou sondy), který byl prováděn v 6 evropských zemích na vybraných univerzitách. Kombinovali jsme studium dokumentů, polostrukturované rozhovory a focus groups s managementem vysokých škol, učiteli a studenty. Článek ukazuje vybrané příklady dobré praxe ve vývoji sociálních kompetencí. Na závěr přinášíme doporučení, jak pracovat s konceptem sociálních kompetencíve vysokoškolském prostředí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
PROCEEDINGS OF INTERNATIONAL CONFERENCE ICOLLE 2019 Sustainability in Education – Past, Present and Future
ISBN
978-80-7509-702-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
32-40
Publisher name
Mendelova univerzita v Brně
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Sep 17, 2019
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—