Recognition of the role of education in the corporate sphere
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000177" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000177 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://sehs.ambis.cz/index.php/sehs/article/view/76/80" target="_blank" >http://sehs.ambis.cz/index.php/sehs/article/view/76/80</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Recognition of the role of education in the corporate sphere
Original language description
Rekognice role podnikového vzdělávání je chápána jako proces přezkoumání této oblasti ve světle nových poznatků plynoucích zrešerší odborné literatury, účasti autorů textu na mezinárodním výzkumu a zobecněním různých inovativních praktik. Podnikové vzdělávání hraje vpodnicích svoji tradiční roli, tj. funguje jako nástroj řízení pracovního výkonu zaměstnanců. Poznání reality však ukazuje jasné tendence vrozšiřování úlohy podnikového vzdělávání ve firemním prostředí. Vpersonálním marketingu se stále více podnikové vzdělávání uplatňuje jako důležitá součást motivačních systémů. Podnikové vzdělávání také patří kdůležitým pilířům Brandingu, budování značky organizace jako dobrého zaměstnavatele. Výzkumná studie ukázala, že vněkterých oblastech podnikového vzdělávání se objevují negativní jevy, které snižují jeho účinnost. Zhlediska zaměstnanců jde často o slabou motivaci a nevhodné postoje vrámci výcviku, zaměřené na změny chování a jednání jedinců. Zhlediska podniků je často problémem ekonomicky vyčíslitefektivity investic do vzdělávání, stanovit jejich návratnost. Praxe ukazuje, že řada podniků, organizací i institucí stojí před řešením zásadních koncepčních otázek vtéto oblasti. Dosavadní praxe a přínosy edukačních aktivit vpodpoře pracovního výkonu a jejich zaměřenost na osvojení vědomostí, dovedností a celkově profesních kompetencí již nestačí současným nárokům. Tvorba konceptů vzdělávacích akcí se stále více posouvá do prostředí vnitrofiremního komunikačního systému. Podniky stále více promítají dokurzů a školení potřeby, přání a požadavky zaměstnanců. Podnikové vzdělávání již zdaleka není vnitřní věcí vrámci řízení a organizace, výroby a služeb. Vrámci aktivní politiky zaměstnanosti státu včetně využití evropských strukturálních fondů se podnikové vzdělávání stále více stává celospolečenskou záležitostí. Teorie i praxe na tuto skutečnost reagují koncipováním kurzů a školení, kteréopouští výrazně profesní aspekt a výstupy edukace mají širší vzdělávací, kulturní a obecně kultivační povahu.
Czech name
Recognition of the role of education in the corporate sphere
Czech description
Rekognice role podnikového vzdělávání je chápána jako proces přezkoumání této oblasti ve světle nových poznatků plynoucích zrešerší odborné literatury, účasti autorů textu na mezinárodním výzkumu a zobecněním různých inovativních praktik. Podnikové vzdělávání hraje vpodnicích svoji tradiční roli, tj. funguje jako nástroj řízení pracovního výkonu zaměstnanců. Poznání reality však ukazuje jasné tendence vrozšiřování úlohy podnikového vzdělávání ve firemním prostředí. Vpersonálním marketingu se stále více podnikové vzdělávání uplatňuje jako důležitá součást motivačních systémů. Podnikové vzdělávání také patří kdůležitým pilířům Brandingu, budování značky organizace jako dobrého zaměstnavatele. Výzkumná studie ukázala, že vněkterých oblastech podnikového vzdělávání se objevují negativní jevy, které snižují jeho účinnost. Zhlediska zaměstnanců jde často o slabou motivaci a nevhodné postoje vrámci výcviku, zaměřené na změny chování a jednání jedinců. Zhlediska podniků je často problémem ekonomicky vyčíslitefektivity investic do vzdělávání, stanovit jejich návratnost. Praxe ukazuje, že řada podniků, organizací i institucí stojí před řešením zásadních koncepčních otázek vtéto oblasti. Dosavadní praxe a přínosy edukačních aktivit vpodpoře pracovního výkonu a jejich zaměřenost na osvojení vědomostí, dovedností a celkově profesních kompetencí již nestačí současným nárokům. Tvorba konceptů vzdělávacích akcí se stále více posouvá do prostředí vnitrofiremního komunikačního systému. Podniky stále více promítají dokurzů a školení potřeby, přání a požadavky zaměstnanců. Podnikové vzdělávání již zdaleka není vnitřní věcí vrámci řízení a organizace, výroby a služeb. Vrámci aktivní politiky zaměstnanosti státu včetně využití evropských strukturálních fondů se podnikové vzdělávání stále více stává celospolečenskou záležitostí. Teorie i praxe na tuto skutečnost reagují koncipováním kurzů a školení, kteréopouští výrazně profesní aspekt a výstupy edukace mají širší vzdělávací, kulturní a obecně kultivační povahu.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2024
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Socio-Economic and Humanities Studies
ISSN
1804-6800
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
20
Pages from-to
79-98
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—