All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Recognition of the role of education in the corporate sphere

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F02819180%3A_____%2F24%3A%230000177" target="_blank" >RIV/02819180:_____/24:#0000177 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://sehs.ambis.cz/index.php/sehs/article/view/76/80" target="_blank" >http://sehs.ambis.cz/index.php/sehs/article/view/76/80</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Recognition of the role of education in the corporate sphere

  • Original language description

    Rekognice role podnikového vzdělávání je chápána jako proces přezkoumání této oblasti ve světle nových poznatků plynoucích zrešerší odborné literatury, účasti autorů textu na mezinárodním výzkumu a zobecněním různých inovativních praktik. Podnikové vzdělávání hraje vpodnicích svoji tradiční roli, tj. funguje jako nástroj řízení pracovního výkonu zaměstnanců. Poznání reality však ukazuje jasné tendence vrozšiřování úlohy podnikového vzdělávání ve firemním prostředí. Vpersonálním marketingu se stále více podnikové vzdělávání uplatňuje jako důležitá součást motivačních systémů. Podnikové vzdělávání také patří kdůležitým pilířům Brandingu, budování značky organizace jako dobrého zaměstnavatele. Výzkumná studie ukázala, že vněkterých oblastech podnikového vzdělávání se objevují negativní jevy, které snižují jeho účinnost. Zhlediska zaměstnanců jde často o slabou motivaci a nevhodné postoje vrámci výcviku, zaměřené na změny chování a jednání jedinců. Zhlediska podniků je často problémem ekonomicky vyčíslitefektivity investic do vzdělávání, stanovit jejich návratnost. Praxe ukazuje, že řada podniků, organizací i institucí stojí před řešením zásadních koncepčních otázek vtéto oblasti. Dosavadní praxe a přínosy edukačních aktivit vpodpoře pracovního výkonu a jejich zaměřenost na osvojení vědomostí, dovedností a celkově profesních kompetencí již nestačí současným nárokům. Tvorba konceptů vzdělávacích akcí se stále více posouvá do prostředí vnitrofiremního komunikačního systému. Podniky stále více promítají dokurzů a školení potřeby, přání a požadavky zaměstnanců. Podnikové vzdělávání již zdaleka není vnitřní věcí vrámci řízení a organizace, výroby a služeb. Vrámci aktivní politiky zaměstnanosti státu včetně využití evropských strukturálních fondů se podnikové vzdělávání stále více stává celospolečenskou záležitostí. Teorie i praxe na tuto skutečnost reagují koncipováním kurzů a školení, kteréopouští výrazně profesní aspekt a výstupy edukace mají širší vzdělávací, kulturní a obecně kultivační povahu.

  • Czech name

    Recognition of the role of education in the corporate sphere

  • Czech description

    Rekognice role podnikového vzdělávání je chápána jako proces přezkoumání této oblasti ve světle nových poznatků plynoucích zrešerší odborné literatury, účasti autorů textu na mezinárodním výzkumu a zobecněním různých inovativních praktik. Podnikové vzdělávání hraje vpodnicích svoji tradiční roli, tj. funguje jako nástroj řízení pracovního výkonu zaměstnanců. Poznání reality však ukazuje jasné tendence vrozšiřování úlohy podnikového vzdělávání ve firemním prostředí. Vpersonálním marketingu se stále více podnikové vzdělávání uplatňuje jako důležitá součást motivačních systémů. Podnikové vzdělávání také patří kdůležitým pilířům Brandingu, budování značky organizace jako dobrého zaměstnavatele. Výzkumná studie ukázala, že vněkterých oblastech podnikového vzdělávání se objevují negativní jevy, které snižují jeho účinnost. Zhlediska zaměstnanců jde často o slabou motivaci a nevhodné postoje vrámci výcviku, zaměřené na změny chování a jednání jedinců. Zhlediska podniků je často problémem ekonomicky vyčíslitefektivity investic do vzdělávání, stanovit jejich návratnost. Praxe ukazuje, že řada podniků, organizací i institucí stojí před řešením zásadních koncepčních otázek vtéto oblasti. Dosavadní praxe a přínosy edukačních aktivit vpodpoře pracovního výkonu a jejich zaměřenost na osvojení vědomostí, dovedností a celkově profesních kompetencí již nestačí současným nárokům. Tvorba konceptů vzdělávacích akcí se stále více posouvá do prostředí vnitrofiremního komunikačního systému. Podniky stále více promítají dokurzů a školení potřeby, přání a požadavky zaměstnanců. Podnikové vzdělávání již zdaleka není vnitřní věcí vrámci řízení a organizace, výroby a služeb. Vrámci aktivní politiky zaměstnanosti státu včetně využití evropských strukturálních fondů se podnikové vzdělávání stále více stává celospolečenskou záležitostí. Teorie i praxe na tuto skutečnost reagují koncipováním kurzů a školení, kteréopouští výrazně profesní aspekt a výstupy edukace mají širší vzdělávací, kulturní a obecně kultivační povahu.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Socio-Economic and Humanities Studies

  • ISSN

    1804-6800

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    79-98

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database