All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Prototype of a door mechanism

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F29193222%3A_____%2F19%3AN0000001" target="_blank" >RIV/29193222:_____/19:N0000001 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/" target="_blank" >https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Prototyp dveřního mechanismu

  • Original language description

    Předmětem projektu byl vývoj a výzkum zcela nového řešení elektromechanického dveřního pohonu pro drážní vozidla pro rychlosti do 160 km/hod. V současné době s rozšiřováním železničních koridorů na 160 km/hod a s rozšiřováním vozového parku na tyto rychlosti vzniká i požadavek na dveřní systémy, které splňují požadavky a normy pro tyto rychlosti. V současnosti jsou převážně používané pneumatické dveřní systémy, které však obtížně splňují požadavky na bezpečnost cestujících. Navíc jsou tyto pohony nešetrné jak ke spotřebě energie, tak i ke koncovým uživatelům. Výsledkem je prototyp dveřního systému, který byl jako celek s dveřními křídly a řídicí elektronikou zkoušen a testován na stojanu, kde byly ověřovány vlastnosti pohonu a ověřovány požadavky norem.

  • Czech name

    Prototyp dveřního mechanismu

  • Czech description

    Předmětem projektu byl vývoj a výzkum zcela nového řešení elektromechanického dveřního pohonu pro drážní vozidla pro rychlosti do 160 km/hod. V současné době s rozšiřováním železničních koridorů na 160 km/hod a s rozšiřováním vozového parku na tyto rychlosti vzniká i požadavek na dveřní systémy, které splňují požadavky a normy pro tyto rychlosti. V současnosti jsou převážně používané pneumatické dveřní systémy, které však obtížně splňují požadavky na bezpečnost cestujících. Navíc jsou tyto pohony nešetrné jak ke spotřebě energie, tak i ke koncovým uživatelům. Výsledkem je prototyp dveřního systému, který byl jako celek s dveřními křídly a řídicí elektronikou zkoušen a testován na stojanu, kde byly ověřovány vlastnosti pohonu a ověřovány požadavky norem.

Classification

  • Type

    G<sub>prot</sub> - Prototype

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20302 - Applied mechanics

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EG15_019%2F0005046" target="_blank" >EG15_019/0005046: Elmes Application</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2019

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Data specific for result type

  • Internal product ID

    EM41ED

  • Numerical identification

    VD3300 Zástavba 1kř dveřního systému

  • Technical parameters

    Nově navržená koncepce elektromechanického systému dveří je určena pro nové vozy kolejové dopravy s rychlostí do 160 km/h, ale stejně tak může být použita i jako zajímavá alternativa náhrady starých dveřních pohonů pro repasované vozy, kde zároveň zvyšuje bezpečnost cestujících. Díky tomuto nově vyvinutému elektromechanickému systému se firmě Elmesy rozšiřují možnosti dodávek na trhu kolejových vozidel. Závěrečné shrnutí: V rámci VaV je navržen nový elektromechanický pohon typu EM41ED pro ovládání dveřního křídla včetně blokování dveřního křídla a dveřního křídla samotného pro vozy do 160 km/h. Plusy nové varianty: - Elektromechanická varianta pohonu - Nové možnosti v ovládání, nastavování provozních parametrů - Malé zástavbové rozměry ve směru do kabiny vozu - Nízká hmotnost - Tuhost celého systému - Zvýšení bezpečnosti V rámci VaV je vyroben prototypový vzorek dveřního systému, který se skládá z následujícího: - Pohon dveřního křídla vč. nového ovládání - řídící jednotky - Přídavné blokování pasivní - Přídavné blokování aktivní - Dveřní křídlo vč. mechanického zámku - Zkušební stojan

  • Economical parameters

    Zavedena výroba dveřních křídel do sériové výroby dle vyvinutého profilového systému. Tím došlo k navýšení podílu výroby o 30%.

  • Application category by cost

  • Owner IČO

    29193222

  • Owner name

    Elmesy s.r.o.

  • Owner country

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Usage type

    V - Výsledek je využíván vlastníkem

  • Licence fee requirement

  • Web page

    https://elmesy.cz/o-spolecnosti/projekty-eu/elmesy-aplikace/