The Reflection of Open Access to Assessment and Self-Assessment of Pupils in the Teaching process
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884260" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884260 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Reflexe otevřeného přístupu k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování.
Original language description
Naučit žáky hodnotit - to je jeden z cílů, ke kterému by měla současná moderní škola své žáky vést. Tento cíl je proklamován nejen ve stávajících modelech vzdělávacích programů základních škol, ale je akcentován jako jeden z hlavních cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Problematika školního hodnocení v souvislosti s úsilím o humanizaci vzdělávání přinesla v posledním období řadu podnětných názorů a přístupů, jak lze chápat a realizovat proces hodnocení ve školní praxi tak, abynebyl překážkou, ale napomáhal skutečnému rozvoji osobnosti žáka. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který měl sledovat a zmapovat, zda a jakým způsobem učitel vytváří ve výuce prostor pro hodnotící aktivity žáků. Zda řízením učební činnosti žáků navozuje situace, kterými podporuje kontrolu a vzájemné hodnocení žáků a sebehodnocení žáků ve vyučovací hodině. Příspěvek přináší pohled učitelů i žáků.
Czech name
Reflexe otevřeného přístupu k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování.
Czech description
Naučit žáky hodnotit - to je jeden z cílů, ke kterému by měla současná moderní škola své žáky vést. Tento cíl je proklamován nejen ve stávajících modelech vzdělávacích programů základních škol, ale je akcentován jako jeden z hlavních cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Problematika školního hodnocení v souvislosti s úsilím o humanizaci vzdělávání přinesla v posledním období řadu podnětných názorů a přístupů, jak lze chápat a realizovat proces hodnocení ve školní praxi tak, abynebyl překážkou, ale napomáhal skutečnému rozvoji osobnosti žáka. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který měl sledovat a zmapovat, zda a jakým způsobem učitel vytváří ve výuce prostor pro hodnotící aktivity žáků. Zda řízením učební činnosti žáků navozuje situace, kterými podporuje kontrolu a vzájemné hodnocení žáků a sebehodnocení žáků ve vyučovací hodině. Příspěvek přináší pohled učitelů i žáků.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy
ISBN
978-80-210-5876-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
13
Pages from-to
211-223
Publisher name
Masarykova univerzita
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jun 11, 2012
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—