All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Reflection of Open Access to Assessment and Self-Assessment of Pupils in the Teaching process

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F12%3A43884260" target="_blank" >RIV/44555601:13430/12:43884260 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Reflexe otevřeného přístupu k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování.

  • Original language description

    Naučit žáky hodnotit - to je jeden z cílů, ke kterému by měla současná moderní škola své žáky vést. Tento cíl je proklamován nejen ve stávajících modelech vzdělávacích programů základních škol, ale je akcentován jako jeden z hlavních cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Problematika školního hodnocení v souvislosti s úsilím o humanizaci vzdělávání přinesla v posledním období řadu podnětných názorů a přístupů, jak lze chápat a realizovat proces hodnocení ve školní praxi tak, abynebyl překážkou, ale napomáhal skutečnému rozvoji osobnosti žáka. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který měl sledovat a zmapovat, zda a jakým způsobem učitel vytváří ve výuce prostor pro hodnotící aktivity žáků. Zda řízením učební činnosti žáků navozuje situace, kterými podporuje kontrolu a vzájemné hodnocení žáků a sebehodnocení žáků ve vyučovací hodině. Příspěvek přináší pohled učitelů i žáků.

  • Czech name

    Reflexe otevřeného přístupu k hodnocení a sebehodnocení žáků ve vyučování.

  • Czech description

    Naučit žáky hodnotit - to je jeden z cílů, ke kterému by měla současná moderní škola své žáky vést. Tento cíl je proklamován nejen ve stávajících modelech vzdělávacích programů základních škol, ale je akcentován jako jeden z hlavních cílů Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Problematika školního hodnocení v souvislosti s úsilím o humanizaci vzdělávání přinesla v posledním období řadu podnětných názorů a přístupů, jak lze chápat a realizovat proces hodnocení ve školní praxi tak, abynebyl překážkou, ale napomáhal skutečnému rozvoji osobnosti žáka. Příspěvek prezentuje výsledky výzkumu, který měl sledovat a zmapovat, zda a jakým způsobem učitel vytváří ve výuce prostor pro hodnotící aktivity žáků. Zda řízením učební činnosti žáků navozuje situace, kterými podporuje kontrolu a vzájemné hodnocení žáků a sebehodnocení žáků ve vyučovací hodině. Příspěvek přináší pohled učitelů i žáků.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/1J037%2F05-DP2" target="_blank" >1J037/05-DP2: The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2012

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání - aktuální otázky, perspektivy a výzvy

  • ISBN

    978-80-210-5876-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    211-223

  • Publisher name

    Masarykova univerzita

  • Place of publication

    Brno

  • Event location

    Brno

  • Event date

    Jun 11, 2012

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article