All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Education of Pupils with Special Educational Needs in the Context of the 21st Century

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896842" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896842 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století

  • Original language description

    Modely přístupů k žákům s postižením, nejen v oblasti edukace, se neustále rozvíjí. V současné době hovoříme nejčastěji o jedincích se speciálními vzdělávacími potřebami, za které jsou považováni ti se zdravotním či sociálním znevýhodněním, dle některých přístupů také jedinci nadprůměrně nadaní. V České republicem má tento pojem zároveň oporu v aktuální legislativě. V kontextu 21. století, spolu s rozvojem inkluzivního vzdělávání, se však klade důraz na potřeby každého žáka bez rozdílu. Pomalu se tak opouští od terminologie, která hovoří o speciálně vzdělávacích potřebách, a přiklání se obecně k potřebě vzdělávací. Předkládaný příspěvek tak reflektuje edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století nejen v České republice, ale i v zahraničí.

  • Czech name

    Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století

  • Czech description

    Modely přístupů k žákům s postižením, nejen v oblasti edukace, se neustále rozvíjí. V současné době hovoříme nejčastěji o jedincích se speciálními vzdělávacími potřebami, za které jsou považováni ti se zdravotním či sociálním znevýhodněním, dle některých přístupů také jedinci nadprůměrně nadaní. V České republicem má tento pojem zároveň oporu v aktuální legislativě. V kontextu 21. století, spolu s rozvojem inkluzivního vzdělávání, se však klade důraz na potřeby každého žáka bez rozdílu. Pomalu se tak opouští od terminologie, která hovoří o speciálně vzdělávacích potřebách, a přiklání se obecně k potřebě vzdělávací. Předkládaný příspěvek tak reflektuje edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století nejen v České republice, ale i v zahraničí.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae

  • ISSN

    1336-2232

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    20

  • Issue of the periodical within the volume

    5

  • Country of publishing house

    SK - SLOVAKIA

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    184-194

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database