Education of Pupils with Special Educational Needs in the Context of the 21st Century
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F21%3A43896842" target="_blank" >RIV/44555601:13430/21:43896842 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf" target="_blank" >http://studiascientifica.ku.sk/wp-content/uploads/2022/01/ssf_5_21_s_obalkou.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století
Original language description
Modely přístupů k žákům s postižením, nejen v oblasti edukace, se neustále rozvíjí. V současné době hovoříme nejčastěji o jedincích se speciálními vzdělávacími potřebami, za které jsou považováni ti se zdravotním či sociálním znevýhodněním, dle některých přístupů také jedinci nadprůměrně nadaní. V České republicem má tento pojem zároveň oporu v aktuální legislativě. V kontextu 21. století, spolu s rozvojem inkluzivního vzdělávání, se však klade důraz na potřeby každého žáka bez rozdílu. Pomalu se tak opouští od terminologie, která hovoří o speciálně vzdělávacích potřebách, a přiklání se obecně k potřebě vzdělávací. Předkládaný příspěvek tak reflektuje edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století nejen v České republice, ale i v zahraničí.
Czech name
Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století
Czech description
Modely přístupů k žákům s postižením, nejen v oblasti edukace, se neustále rozvíjí. V současné době hovoříme nejčastěji o jedincích se speciálními vzdělávacími potřebami, za které jsou považováni ti se zdravotním či sociálním znevýhodněním, dle některých přístupů také jedinci nadprůměrně nadaní. V České republicem má tento pojem zároveň oporu v aktuální legislativě. V kontextu 21. století, spolu s rozvojem inkluzivního vzdělávání, se však klade důraz na potřeby každého žáka bez rozdílu. Pomalu se tak opouští od terminologie, která hovoří o speciálně vzdělávacích potřebách, a přiklání se obecně k potřebě vzdělávací. Předkládaný příspěvek tak reflektuje edukaci jedinců se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu 21. století nejen v České republice, ale i v zahraničí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studia Scientifica Facultatis Paedagogicae
ISSN
1336-2232
e-ISSN
—
Volume of the periodical
20
Issue of the periodical within the volume
5
Country of publishing house
SK - SLOVAKIA
Number of pages
11
Pages from-to
184-194
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—