All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Didactic principles in science education: a methodological guide for teachers of biology, chemistry, physics, geography, computer science, mathematics and environmental education

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897072" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897072 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/44555601:13440/22:43897072

  • Result on the web

    <a href="https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/159" target="_blank" >https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/159</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy

  • Original language description

    Všichni učitelé chtějí &quot;učit správně&quot;. Někteří méně zkušení učitelé mohou být zmateni, co to přesně znamená. Ti zkušenější to často dokážou docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké si zapamatovat a uvědomit si, co všechno do této zkušenosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady. Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se vyučovacího procesu, včetně požadavků na organizaci, plynulost a efektivitu učení, volbu didaktických prostředků a nástrojů pro výklad a prezentaci látky studentům. Jejich znalost a respekt k didaktickým zásadám patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého učitele napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být důležitou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má určitá specifika, která se přirozeně promítají do přemýšlení o tom, jak správně učit přírodovědná témata, a také do přemýšlení o didaktických principech přírodovědného vzdělávání.

  • Czech name

    Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy

  • Czech description

    Všichni učitelé chtějí &quot;učit správně&quot;. Někteří méně zkušení učitelé mohou být zmateni, co to přesně znamená. Ti zkušenější to často dokážou docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké si zapamatovat a uvědomit si, co všechno do této zkušenosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady. Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se vyučovacího procesu, včetně požadavků na organizaci, plynulost a efektivitu učení, volbu didaktických prostředků a nástrojů pro výklad a prezentaci látky studentům. Jejich znalost a respekt k didaktickým zásadám patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého učitele napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být důležitou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má určitá specifika, která se přirozeně promítají do přemýšlení o tom, jak správně učit přírodovědná témata, a také do přemýšlení o didaktických principech přírodovědného vzdělávání.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7603-289-7

  • Number of pages

    157

  • Publisher name

    Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book