Didactic principles in science education: a methodological guide for teachers of biology, chemistry, physics, geography, computer science, mathematics and environmental education
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F44555601%3A13430%2F22%3A43897072" target="_blank" >RIV/44555601:13430/22:43897072 - isvavai.cz</a>
Alternative codes found
RIV/44555601:13440/22:43897072
Result on the web
<a href="https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/159" target="_blank" >https://bichez.pedf.cuni.cz/archiv/article/159</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy
Original language description
Všichni učitelé chtějí "učit správně". Někteří méně zkušení učitelé mohou být zmateni, co to přesně znamená. Ti zkušenější to často dokážou docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké si zapamatovat a uvědomit si, co všechno do této zkušenosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady. Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se vyučovacího procesu, včetně požadavků na organizaci, plynulost a efektivitu učení, volbu didaktických prostředků a nástrojů pro výklad a prezentaci látky studentům. Jejich znalost a respekt k didaktickým zásadám patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého učitele napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být důležitou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má určitá specifika, která se přirozeně promítají do přemýšlení o tom, jak správně učit přírodovědná témata, a také do přemýšlení o didaktických principech přírodovědného vzdělávání.
Czech name
Didaktické zásady v přírodovědném vzdělávání: metodická příručka pro učitele biologie, chemie, fyziky, geografie, informatiky, matematiky a lektory environmentální výchovy
Czech description
Všichni učitelé chtějí "učit správně". Někteří méně zkušení učitelé mohou být zmateni, co to přesně znamená. Ti zkušenější to často dokážou docela dobře vystihnout. Ale pro všechny učitele může být někdy těžké si zapamatovat a uvědomit si, co všechno do této zkušenosti patří. V takové situaci jsou užitečnou oporou didaktické zásady. Didaktické zásady jsou obecná doporučení týkající se vyučovacího procesu, včetně požadavků na organizaci, plynulost a efektivitu učení, volbu didaktických prostředků a nástrojů pro výklad a prezentaci látky studentům. Jejich znalost a respekt k didaktickým zásadám patří k základním a stále platným profesním dovednostem každého dobrého učitele napříč všemi stupni vzdělávacího systému. Znalost didaktických zásad může být důležitou pomůckou při plánování, přípravě, realizaci a vyhodnocování vzdělávacích aktivit. Přírodovědné vzdělávání má určitá specifika, která se přirozeně promítají do přemýšlení o tom, jak správně učit přírodovědná témata, a také do přemýšlení o didaktických principech přírodovědného vzdělávání.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-7603-289-7
Number of pages
157
Publisher name
Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta
Place of publication
Praha
UT code for WoS book
—